Tijdens de dealershow 'Thuis bij Kruitbosch' was er uiteraard veel aandacht voor noviteiten uit de hoek van Cortina en Alpina. In de wereld van Cortina is er een indeling op doelgroepen gemaakt: Forenzen, Urban Sportief, Transport en Family. Een forens zoekt nu eenmaal een ander soort fiets dan een vader met twee kleine kinderen.
Kenmerkend voor de Cortina-collectie van 2020 zijn de innovatieve en technologische ontwikkelingen. Denk dan aan de beltdrive, schijfremmen en geïntegreerde e-bike systemen. Modellen die er echt uitspringen zijn de nieuwe E-Silento en E-Socio. De nieuwe Cortina-collectie is gepresenteerd met behulp van de nieuwe Cortina winkelpresentatiemeubelen, die vanaf 2020 ook voor dealers beschikbaar komen. Sterk punt is dat de Cortina-accessoires perfect zijn geïntegreerd en echt onderdeel uitmaken van het concept van veel nieuwe Cortina-fietsmodellen, zeker als het gaat om de fietsen met een AtranVelo System (AVS).
Nieuwe uitstraling voor Alpina
Kinderfietsmerk Alpina werkte afgelopen tijd aan een vernieuwde uitstraling. Zo kreeg het merk een nieuw logo waarin de groei, vooruitgang en ambities van Alpina als merk naar voren komt, maar ook het meegroeien van de collectie met het kind. Het thema voor de Alpina-campagne voor seizoen 2020 is ‘Fiets je eigen weg’. De Cargo transportfietsen, de Rider loopfietsjes, Comet crossers, de Girlpowers en ook de Yabber fietsen werden tijdens Thuis bij Kruitbosch gepresenteerd in compleet nieuwe kleuren en styling voor seizoen 2020. Daarnaast is er een nieuwe kleur toegevoegd bij de nieuwste meisjesfiets (de Alpina Mood) en kreeg de Trial een sportvariant met derailleur en geïntegreerd achterlicht.