Cortina en Alpina in de spotlight bij Thuis bij Kruitbosch

Cortina en Alpina in de spotlight bij Thuis bij Kruitbosch

Tijdens het evenement 'Thuis bij Kruitbosch' dat gisteren van start ging, stonden Cortina en Alpina volop in de schijnwerpers. In het afgelopen halfjaar is veel tijd besteed aan de branding van beide merken en dat is tijdens het dealerevent dat in en naast de Zwolse vestiging werd gehouden goed te merken; nieuwe campagnebeelden sieren de wanden.

Tijdens de dealershow 'Thuis bij Kruitbosch' was er uiteraard veel aandacht voor noviteiten uit de hoek van Cortina en Alpina. In de wereld van Cortina is er een indeling op doelgroepen gemaakt: Forenzen, Urban Sportief, Transport en Family. Een forens zoekt nu eenmaal een ander soort fiets dan een vader met twee kleine kinderen.

Kenmerkend voor de Cortina-collectie van 2020 zijn de innovatieve en technologische ontwikkelingen. Denk dan aan de beltdrive, schijfremmen en geïntegreerde e-bike systemen. Modellen die er echt uitspringen zijn de nieuwe E-Silento en E-Socio. De nieuwe Cortina-collectie is gepresenteerd met behulp van de nieuwe Cortina winkelpresentatiemeubelen, die vanaf 2020 ook voor dealers beschikbaar komen. Sterk punt is dat de Cortina-accessoires perfect zijn geïntegreerd en echt onderdeel uitmaken van het concept van veel nieuwe Cortina-fietsmodellen, zeker als het gaat om de fietsen met een AtranVelo System (AVS).

Nieuwe uitstraling voor Alpina

Kinderfietsmerk Alpina werkte afgelopen tijd aan een vernieuwde uitstraling. Zo kreeg het merk een nieuw logo waarin de groei, vooruitgang en ambities van Alpina als merk naar voren komt, maar ook het meegroeien van de collectie met het kind. Het thema voor de Alpina-campagne voor seizoen 2020 is ‘Fiets je eigen weg’. De Cargo transportfietsen, de Rider loopfietsjes, Comet crossers, de Girlpowers en ook de Yabber fietsen werden tijdens Thuis bij Kruitbosch gepresenteerd in compleet nieuwe kleuren en styling voor seizoen 2020. Daarnaast is er een nieuwe kleur toegevoegd bij de nieuwste meisjesfiets (de Alpina Mood) en kreeg de Trial een sportvariant met derailleur en geïntegreerd achterlicht.

Schrijf in voor Fiets Innovatie Award 2025: 'Trots op innovatie in fietsbranche'

Schrijf in voor Fiets Innovatie Award 2025: 'Trots op innovatie in...

RAI Vereniging heeft de inschrijving voor de Fiets Awards 2025 geopend. Naast de awards voor beste fiets, e-bike, speed pedelec en cargobike zijn er dit jaar ook weer Fiets Innovatie Awards te winnen. Volgens een van de winnaars van vorig jaar, Schwalbe, is de Fiets Innovatie Award dé erkenning voor vernieuwers in de fietsbranche. Alphons Turk, Sales Manager bij het bedrijf, vertelt waarom deelname zo waardevol is: "Het zet innovaties in de spotlight en laat zien hoe trots we mogen zijn op onze branche."

Foto: Ziemi.

TNO: Ziemi fietslamp verhoogt zichtbaarheid met 52 procent

Fietsverlichting die speciaal ontworpen is om de benen van fietsers te verlichten, verbetert de zichtbaarheid en herkenbaarheid van fietsers in het donker aanzienlijk. Uit onderzoek van TNO, uitgevoerd in zowel stedelijke als landelijke omgevingen, blijkt dat het gebruik van Ziemi als aanvulling op bestaande verlichting de detectieafstand in stedelijke gebieden met meer dan 52% vergroot. Daarnaast verbetert de herkenningsafstand met 19% tot 24%.

Foto: Schwalbe.

Schwalbe G-ONE RX gravelband voor off-road

De Schwalbe G-ONE R-lijn krijgt er een derde lid bij: de G-ONE RX voor off-road tracks. Hij voegt zich bij de G-ONE R all-round gravelband en de G-ONE RS, een semi-slick gravelband.

Iwan Spekenbrink (links) en Tjeerd Jegen ondertekenen het contract. (Foto: Accell Group)

Accell gaat wielerploeg Team Picnic PostNL sponsoren met merken...

Accell Group heeft een vierjarig samenwerkingscontract heeft getekend met de Nederlandse wielerploeg Team Picnic PostNL. Het racefietsmerk Lapierre wordt de fietspartner voor de ploeg en de fietsonderdelen- en accessoire die de renners gaan gebruiken komen van XLC. De samenwerking gaat in op 1 januari 2025.