Footbike: steppen is het nieuwe hardlopen

Footbike: steppen is het nieuwe hardlopen

Stepgroepen en stepclubs schieten als paddenstoelen uit de grond. De stepsport is vooral populair onder vrouwen van 30+ maar ook steeds meer mannen hebben het virus te pakken. Kostka geeft vrijblijvend advies, begeleiding en eventueel demonstraties bij het starten van een eigen stepgroep/ -club, zo is de drempel laag voor nieuwkomers.

De populariteit van de footbike komt vooral omdat mensen graag buiten willen sporten en in korte tijd zoveel mogelijk spieren willen trainen. Uiteraard speelt de hoge calorieverbranding bij steppen hier ook een grote rol in. Ook adviseren veel fysiotherapeuten hun patiënten, met onder andere knieklachten, vaker om te gaan steppen. Met steppen belast je de (knie)gewrichten minder dan met hardlopen en zo kunnen velen toch blijven sporten, ondanks klachten.

Footbike voor hondenliefhebbers

Ook in de grote steden en in het OV worden de vouwsteps vaker gebruikt in plaats van een vouwfiets. De vouwstep is makkelijker mee te nemen, sneller op te vouwen en een stuk lichter dan de vouwfiets. De Kostka Mushing wordt al jaren door de hondenliefhebbers gebruikt. Voorheen konden klanten deze alleen online bestellen en hadden fietsenwinkels geen 'feeling' bij dit product. Ondertussen halen fietsenmakers hun omzet bij een groep die ze nooit zelf hebben kunnen bedenken: Hondenliefhebbers. De Kostka Mushing is voor de meeste fietsenmakers een mooie aanvulling van hun assortiment.

Kostka staat voor kwaliteit. De footbike wordt in Tsjechië ontwikkeld en geproduceerd, hierdoor loop het merk altijd voor op ontwikkelingen in vergelijking met andere merken. Voordat de footbike de fabriek verlaat wordt deze uitgebreid geïnspecteerd en geassembleerd. Naast de complete collectie footbikes voor jong & oud (te bekijken op www.Kostka.nl) heeft het bedrijf een zeer uitgebreid assortiment accessoires voor iedereen. Naast onder andere tassen, kilometertellers, bar-ends, spatborden, kleding heeft het Tsjechische merk uiteraard ook alles verkrijgbaar om met de hond te steppen.

Dealers gezocht

Voor 2019 is Kostka op zoek naar dealers voor een aantal regio's in Nederland en België. Kwaliteit en service staat voorop, aanmelden kan alleen als u ook een winkel met werkplaats heeft. Voor meer informatie en beschikbaarheid van uw regio kunt u contact opnemen via www.kostka.nl

Dit artikel is gesponsord door Kostka.  

Wahoo lanceert Zwift Cog and Click en KICKR CORE Zwift One

Wahoo lanceert Zwift Cog and Click en KICKR CORE Zwift One

Wahoo en Zwift hebben twee innovatieve producten geïntroduceerd op de wereldwijde retailmarkt als onderdeel van hun partnerschap: de Zwift Cog and Click upgrade kit en de KICKR CORE Zwift One. Deze toevoegingen maken het eenvoudig voor fietsers om binnenshuis te trainen en toegang te krijgen tot de virtuele trainingservaring van Zwift.

De Nxt 130 heeft een aluminium behuizing, wat zorgt voor een efficiënte warmteafvoer.

AXA helpt met de 'Licht-Selector' fietsers aan het juiste licht

In de donkere maanden is het belangrijk dat fietsverlichting en reflectoren goed werken. Verlichting is verplicht tussen zonsondergang en zonsopgang, maar wist je dat het ook bij regen en mist verplicht is? Zorg ervoor dat klanten veilig op pad gaan met de juiste verlichting voor hun fiets.

Verhoogde veiligheid en flexibiliteit met AXA Foldable serie

Verhoogde veiligheid en flexibiliteit met AXA Foldable serie

AXA introduceert de Foldable-serie, waarin de voordelen van een kettingslot en een vouwslot samenkomen. Met deze serie biedt AXA een slot dat flexibel genoeg is om fietsen aan vaste objecten te bevestigen en toch een hoge mate van veiligheid garandeert. Het slot is bovendien opvouwbaar tot een compact pakketje, wat het makkelijk maakt om onderweg mee te nemen.

Krijg meer inzicht in ABUS-producten tijdens fabrieksbezoek

Krijg meer inzicht in ABUS-producten tijdens fabrieksbezoek

Als retailer in de tweewielerbranche is het belangrijk om de producten die je aanbiedt tot in detail te kennen. ABUS biedt dealers de kans om een kijkje achter hun schermen te nemen tijdens een tweedaags fabrieksbezoek in Duitsland. Marketingmanager Dennis van Iperen: "Hierdoor krijgen we vaak fans voor het leven."