Krijg meer inzicht in ABUS-producten tijdens fabrieksbezoek

Krijg meer inzicht in ABUS-producten tijdens fabrieksbezoek

Als retailer in de tweewielerbranche is het belangrijk om de producten die je aanbiedt tot in detail te kennen. ABUS biedt dealers de kans om een kijkje achter hun schermen te nemen tijdens een tweedaags fabrieksbezoek in Duitsland. Marketingmanager Dennis van Iperen: "Hierdoor krijgen we vaak fans voor het leven."

Het programma begint op het hoofdkantoor in Volmarstein, waar dealers verwelkomd worden in het ABUS experience center. In het museum kan kennis worden gemaakt met de geschiedenis van het merk. Naast een uitgebreide rondleiding is er ook ruimte voor interactieve workshops in kleine groepen, waarbij onderwerpen zoals innovatie, productverkoop en presentatie op de winkelvloer centraal staan. Hierdoor krijgen deelnemers inzicht in het productieproces en praktische tips om ABUS-producten effectief in hun winkel te presenteren en te verkopen.

Het complete productieproces zien

De volgende dag staat in het teken van de productiefaciliteit in Rehe, waar deelnemers kunnen zien hoe de geavanceerde beveiligingsproducten van ABUS gemaakt worden. Dennis van Iperen: “Daar laten we het complete productieproces van een slot zien. Van onze eigen machinebouw en de mallenbouw tot de productie van halffabricaten, de cilinderbouw en tot slot de assemblage. In het testcentrum krijg je bovendien de gelegenheid om met eigen ogen te zien hoe ABUS-producten aan strenge kwaliteitscontroles worden onderworpen, waarbij je ook zelf kunt testen. Je krijgt ook uitleg, bijvoorbeeld hoe ART werkt en wat daarbij de uitdagingen zijn.”

Diverse trips

Voor de aankomende winter staan weer diverse trips gepland. Geïnteresseerden kunnen contact opnemen met hun ABUS accountmanager voor meer informatie. “Met onze Duitse collega’s begeleiden wij het bezoek”, sluit Dennis van Iperen af. “Dealers zien daarbij dat ABUS een stabiele partner is om mee samen te werken, waarbij mensen vaak ook de details blijven herinneren. Dat is heel leuk om te zien.”

Dit artikel is gesponsord door ABUS.