Alles over Winkelautomatisering

Timo Kieninger, directeur marketing en sales bij MBPS, ziet de ontwikkeling als een kans voor klanten: "Met het nieuwe serviceportaal zetten we de integratie van steeds meer digitale diensten en processen in het myMBPS-portaal voor onze klanten consequent door, waar we al sinds 2019 mee bezig zijn."
Servicegevallen eenvoudig online afhandelen via nieuw portaal Magura

Magura Bosch Parts & Services GmbH (MBPS) heeft een nieuw digitaal serviceportaal voor Magura servicegevallen gelanceerd. Hiermee maakt Magura het fietsspeciaalzaken gemakkelijker om servicegevallen online af te handelen. Het nieuwe serviceportaal is toegankelijk via het bestaande myMBPS-portaal.

Gebruiker Wilmar kan aanvraag proefrit ontvangen via Kieskeurig.nl
Gebruiker Wilmar kan aanvraag proefrit ontvangen via Kieskeurig.nl

Consumenten die online op zoek zijn naar een e-bike, kunnen - dankzij een nieuwe koppeling met kassasysteem Wilmar - op Kieskeurig.nl direct zien in welke winkel de gewenste fiets nog voorradig is.

Makkelijk feedback verzamelen van klanten met askemo
Makkelijk feedback verzamelen van klanten met askemo

Als winkelier wil je graag weten hoe tevreden je klanten zijn over je service. Door een automatische koppeling met CycleSoftware kunnen rijwielzaken hun klanten voortaan met de service van het bedrijf askomo laagdrempelig en eenvoudig feedback vragen en ontvangen.

“Met relevante, betrouwbare data kun je nog veel commerciële kansen benutten”, stelt Loek Boortman, Chief Technology Officer bij GS1 Nederland. “Wat dat betreft is in de tweewielerbranche al een goede zet gedaan.”
Loek Boortman, GS1: 'Data zorgt voor verkoopkansen'

"Met relevante, betrouwbare data kun je nog veel commerciële kansen benutten", stelt Loek Boortman, Chief Technology Officer bij GS1 Nederland. "Wat dat betreft is in de tweewielerbranche al een goede zet gedaan."

CycleSoftware introduceert planner voor winkelbezoek en reparaties
CycleSoftware introduceert planner voor winkelbezoek en reparaties

Met de vernieuwde Online Planner van CycleSoftware kunnen consumenten voortaan eenvoudig een winkelbezoek of reparatie inplannen via de website van je winkel.

Bestelzuil RentOut laat verhuurklanten zelf reserveren
Bestelzuil RentOut laat verhuurklanten zelf reserveren

Om klanten bij fietsverhuur sneller te kunnen helpen, ontwikkelde RentOut een digitale bestelzuil. Hiermee kunnen huurders snel zelf een fiets reserveren en betalen.

WilMar en Bluenotion bundelen softwarekennis
WilMar en Bluenotion bundelen softwarekennis

Bard Duijs van software-ontwikkelaar Bluenotion krijgt de leiding over winkelautomatiseerder WilMar van Wilfred Furster. De knowhow en visie van beide bedrijven worden gecombineerd om de groei van WilMar voort te zetten.

CycleSoftware koppelt met Mijnfietsverhuur.nl
CycleSoftware koppelt met Mijnfietsverhuur.nl

Mijnfietsverhuur.nl en CycleSoftware bundelen hun krachten en hebben een koppeling gerealiseerd tussen beide oplossingen. Alle financiële processen van Mijnfietsverhuur.nl kunnen nu binnen de kassa van CycleSoftware worden afgehandeld.

Softwareprogramma WilMar Retail krijgt belangrijke update
Softwareprogramma WilMar Retail krijgt belangrijke update

WilMar Retail heeft nu de mogelijkheid om de klant een factuur te betalen via IDEAL. En servicebeurten worden gelijk in het systeem gezet. Twee belangrijke veranderingen.

Vanuit Vendit rechtstreeks verkopen via marketplaces
Vanuit Vendit rechtstreeks verkopen via marketplaces

Een steeds belangrijkere online afzetmarkt is de verkoop door retailers via zogenaamde marketplaces zoals Amazon, Fonq en Bol.com. Al meer dan 30% van alle e-commerce aankopen (in Europa) worden gedaan via een marketplace.