Alles over Merkenbeleid

Bart van den Biggelaar, Oneway: 'We hebben geen verborgen agenda'

Bart van den Biggelaar, Oneway: 'We hebben geen verborgen agenda'

OneWay distibueert al ruim twintig jaar Cube in Nederland, betrok twee jaar geleden een gloednieuw bedrijfspand in Rotterdam, opende inmiddels negen Cube Stores en bedient al 150 dealers. Hoogste tijd voor een open gesprek met commercieel directeur Bart van den Biggelaar over merkpositionering en distributiestrategie. "Wij hebben geen verborgen agenda. What you see is what you get."

In zijn blogs geeft Helco Timmerman, eigenaar van 33 tweewielers en Bikeshop Amersfoort, zijn visie op de branche.

Vertrouwen in merk weg | BLOG Helco Timmerman

Helco Timmerman kreeg eindelijk het merk in de winkel waar hij al zo lang van droomde. Maar de droom spatte uit elkaar door de onstuimige markt.

In zijn blogs geeft Helco Timmerman, eigenaar van 33 tweewielers en Bikeshop Amersfoort, zijn visie op de branche.

Merk-waardig beleid | BLOG Helco Timmerman

De band tussen een (fiets)merk en een winkel is volgens Helco Timmerman een bijzondere. "We hebben een wederzijdse afhankelijkheid met een gezamenlijk doel: mensen lekker laten fietsen. Maar hoeveel energie steek je als winkel in de promotie van een merk om ervoor te zorgen dat de klant bij je binnenkomt? Of vind je dat die taak volledig bij het merk ligt?"

Johan Rietsema (links) en Jan de Jong gaan tijdens Tweewieler Café in gesprek over het bouwen van een merk.

Tweewieler Café: van je fietsenwinkel een merk maken

Je winkel wint overduidelijk aan kracht, wanneer je deze als een merk positioneert. Maar hoe je dat doet? Tijdens het eerste Tweewieler Café gingen Jan de Jong van Muon en Johan Rietsema van Binnenbrand Brand Environment Architects hier uitgebreid op in. Kijk het interview nu terug.

Twee van de 'alternatieve' fietsmerken zijn Hollandia en Rivel, hier met Jan Hafkamp en Alma de Weerd op de fiets. Foto BIG

Kleine fietsmerken willen niet groot zijn

In de februari-editie van Tweewieler laten we zien dat er veel alternatieven zijn voor de 'grote' fietsmerken. Een rondvraag onder deze 'kleine' merken laat zien dat de kleinschaligheid van merken ook hun kracht is.

Merken Y en Z

Merken Y en Z

De vertegenwoordigers van de volumemerken Y en Z kwamen mij recent vertellen dat er een dealer bij komt. Het blijkt om een winkel te gaan die zich on- en offline richt op volume, en een lage prijs inzet om dat te bereiken.