PMG verduidelijkte de merkprofilering van onder meer Popal. “We hebben er vervolgens voor gezorgd dat de nieuwe collectie nog beter aansluit bij de identiteit en doelgroep van het merk”, zegt salesdirecteur Erik Schreuders. “Popal levert nog steeds betaalbare fietsen voor een brede groep. Dat zijn consumenten die in stedelijk gebied wonen en een praktische, stijlvolle fiets nodig hebben, al dan niet elektrisch.”
Eigen design en ontwikkeling
De vernieuwing van de PMG-collectie beperkt zich niet tot Popal. Cangoo komt met de Buckle Up met een nieuw ontwikkelde driewieler bakfiets die bol staat van de innovatie. BSP lanceert een middensegment e-vouwfiets met riemaandrijving. En Supersuper rolt een toffe mountainbike voor kinderen uit. Allemaal fietsen die in huis zijn ontworpen en ontwikkeld door een design- en development team dat nu zo’n twee jaar operationeel is.
Snel anticiperen
“Omdat we niks meer pre-set inkopen en de vormgeving en ontwikkeling in eigen hand hebben, zijn we rechtstreeks in contact met onderdelenleveranciers. We beschikken over data en weten per component wat de kans is op uitval. De spare parts zijn daarop ingekocht. Terwijl nieuwe modellen worden geassembleerd in Portugal, gaan de reservecomponenten naar ons magazijn in Drunen, zodat we indien nodig snel kunnen anticiperen op dealervragen”, zegt Schreuders.
Singlespeed achterwielmotor
De ARC1 is een van de eerste PMG-fietsen die volgens de nieuwe filosofie tot wasdom is gekomen. Tijdens het goedbezochte PMG-dealerevent in februari, op het hoofdkantoor in Utrecht, viel met name dit model in de smaak bij vakhandelaren die met Popal werken.
“Deze fiets heeft een brede doelgroep van jongvolwassenen tot volwassenen. Mensen die zich willen voortbewegen in een stad of stedelijke omgeving. Maar ook mensen die van een non-e-bike willen overstappen naar een e-bike. De ARC1 heeft een strakke uitstraling en is gemakkelijk in gebruik. We hebben hem vooral simpel proberen te houden, kijk naar de belt drive en singlespeed achterwielmotor van Mivice. Je hebt geen gedoe met versnellingen. En de rijervaring is fantastisch.”
Er is een dames- en herenuitvoering. “Je ziet dat fabrikanten vaker enkel voor een lage instap kiezen. Onze urban doelgroep heeft juist nog behoefte aan een apart herenmodel”, zegt Schreuders, die ook wijst op de diverse framematen, keuze in kleuren en geveerde zadelpen en voorvork. “De fietsen zijn licht, en dat terwijl we een ‘zware’ accu met een capaciteit van 504 wattuur monteren.”
Testwinnaar AD Fietstest
De ARC1 kwam onlangs met een 8,1 als beste uit de AD Fietstest (categorie: urban stadsfietsen) en troefde onder meer de Tenways CGO009 en Cortina E-lett af. De fiets staat inmiddels bij geselecteerde dealers en heeft een scherpe adviesprijs. “Sinds 1 januari geven we dealers minstens 31 procent brutomarge op de fietsen. Haal je vastgestelde jaardoelstellingen, dan kun je achteraf via cashbackkortingen nog flinke extra marges behalen.”
Dit artikel is gesponsord door PMG.