De fietsen in deze lijn zijn speciaal ontworpen voor het lichaam van een vrouw, met een gestroomlijnd frame, aangevuld met verfijnde details en een hoogwaardige afwerking. Elke maat, hoek en lengte zijn afgestemd op het vrouwenlichaam om een fietsrit zo comfortabel mogelijk te maken. “De insteek van de Allure e-bike is dat het niet alleen een vervoermiddel is, maar symbool staat voor verfijning en elegantie”, aldus Frank Wallet, marketeer Liv Benelux.
“We willen graag de aandacht vestigen op de elektrische varianten van de Allure-lijn, met een tijdelijke actieperiode waarin deze betaalbare luxueuze fietsen zijn afgeprijsd en de rijwielverkoper ook met de klant kan delen dat die kans maakt op het winnen van een verwenweekend voor twee personen.” Frank Wallet legt uit dat deze prijs volledig wordt afgestemd op de wensen van de winnaar; hij of zij kiest zelf het hotel, de locatie en de datum en Liv Benelux betaalt de rekening.
Gemaakt voor vrouwen
Dat het merk Liv zich richt op de vrouwelijke fietser is voor veel branchegenoten wel bekend, weet Frank. “Het is het ‘kleine zusje’ van de Giant Group en fabriceert sinds de oprichting in 2008 wereldwijd een breed scala aan fietsen en e-bikes, uiteenlopend van het sportieve off-road segment tot aan dagelijkse stadsfietsen en alles daartussen. Maar als je de vraag stelt wat nu het verschil is tussen een Liv of Giant fiets is, krijg je nog weleens een vragende blik, terwijl het antwoord eigenlijk best simpel is.”
Frank neemt de Liv Allure E+ 1 als voorbeeld: “Laten we die voor het gemak even de ‘vrouwelijke variant’ van de Giant DailyTour E+ 1 noemen. Je ziet dat in de geometrie van het frame alleen al veel verschillen zitten. Voor die van 172 tot 180cm, bijvoorbeeld, zijn er van de zestien elementen die de geometrie-tabel omschrijft maar liefst zeven anders dan de Giant versie.”
Hij zet voor het gemak even een maat L van de Liv Allure E+ naast een maat M van de Giant DailyTour E+. “Zo heeft de Liv Allure E+ een andere zitbuishoek (72,5° t.o.v. 72°), een langere balhoofdbuis (200mm t.o.v. 170mm), een grotere wielbasis (1117mm t.o.v. 1150mm), een hogere stack (665mm t.o.v. 643mm) en een langere reach (400mm t.o.v. 386mm).” Het zijn veel kleine wijzigingen die samen een heel groot verschil geven in het totale plaatje, aldus de marketeer.
Naast de geometrie van het frame zit er ook een verschil in de afwerkingen, vertelt Frank. "Deze zijn gespecificeerd op de Allure E+, denk aan handvatten en het zadel of gedetailleerde design elementen. Er is echt alles aan gedaan om een fietsrit voor een vrouw zo aangenaam mogelijk te maken."
Dit artikel is gesponsord door Liv Benelux