QWIC lanceert eerste tv-commercial

QWIC lanceert eerste tv-commercial

Heb jij hem al gespot, de tv-commercial van QWIC? Deze hele maand wordt hij nog getoond op onder andere de zenders van NPO en RTL.

Met de tv-campagne wil het e-bike merk bouwen aan een sterk consumentenvertrouwen en consumenten stimuleren om QWIC- dealers te bezoeken. Alle communicatie draait rondom het dealernetwerk waar QWIC te vinden is. Momenteel heeft QWIC een groot direct leverbaar aanbod van e-bikes en wil ze alle dealers ondersteunen door interesse te wekken in haar product. Met de slogan; 'met jouw QWIC is alles dichtbij', legt ze de nadruk op de mobiliteit van de elektrische fiets en op de aanwezigheid van meer dan 750 verkooppunten verspreid.

00:00
00:00/00:00

15 jaar jong merk

In de 15 jaar dat QWIC bestaat is het merk uitgegroeid tot één van de top 10 e-bike merken in Nederland. QWIC heeft een sterk dealernetwerk en is nu klaar voor de volgende stap, het lanceren van een grote tv campagne voor consumenten. De campagne wordt na Nederland ook in het buitenland uitgerond. Doel is zoveel mogelijk mensen te verleiden om de auto te laten staan, op de elektrische fiets te stappen en zo het CO2 verbruik te reduceren.

Harrie Hoitink

Harrie Hoitink

Hoofdredacteur Tweewieler

Steun de actie van Van Raam voor Stichting Metakids; nu al bijna 10.000 euro binnen

Steun de actie van Van Raam voor Stichting Metakids; nu al bijna...

Van Raam, specialist in aangepaste fietsen, zet zich dit jaar in voor Stichting Metakids tijdens 3FM Serious Request. Op woensdag 18 december fietsten medewerkers van Van Raam vanaf de fabriek in Varsseveld naar het Glazen Huis in Zwolle, een tocht van ruim 80 kilometer. Het streefbedrag was 3.000 euro, maar inmiddels staat de teller al op 9.840 euro.

Maarten Akkers geeft als voorzitter BOVAG Fietsbedrijven zijn mening over zaken die spelen in de tweewielerbranche.

Manieren vinden om uitdagingen te tackelen | BLOG

Het jaar loopt op z'n eind en samen met jullie blik ik terug op wat we hebben meegemaakt in de fietsbranche. Het was een periode vol uitdagingen, maar ook kansen. Eén van de grootste thema's dit jaar was de onvoorspelbaarheid in de markt. Supply chain-problemen, lange levertijden, onverwachte vraagpieken en dalen: het heeft er allemaal voor gezorgd dat voorraadbeheer behoorlijk uitdagend was.

Arnold Koopmans, voorzitter vArnold Koopmans, voorzitter van de Gazelle Dealervereniging. (Foto: BOVAG)

Gazelle Dealervereniging praat over Gazelle Connect

De Gazelle Dealervereniging, die door BOVAG gefaciliteerd wordt, kijkt terug op een constructief jaar waarin het overleg met Gazelle goed is verlopen. In de bijeenkomsten passeerden vele Gazelle-specifieke onderwerpen de revue, waarbij Gazelle Connect een veelbesproken thema was.

Joris Smink, salesmanager Tweewiel bij de ANWB: 'sinds een paar maanden zien we de diefstalfrequentie stabiliseren.'

ANWB: 'We zijn op de goede weg in de strijd tegen fietsdiefstal'

Maatregelen om het fietsdiefstalprobleem in te dammen, werpen langzaamaan zijn vruchten af. Op basis van cijfers lijkt het erop dat de diefstalfrequentie zich stabiliseert. De ANWB is blij, maar juicht nog niet te vroeg. "We zoeken naar nieuwe mogelijkheden en willen ondernemers daarbij betrekken."