Thomas Jansma – zoon van oprichter Kees Jansma - vertelt kort iets over Presto Company. “De meeste mensen kennen ons nog steeds als etalagebureau binnen de fietsenbranche. Maar inmiddels dekt de term etalagebureau de lading allang niet meer.” Jansma vertelt dat Presto is uitgegroeid tot een organisatie met dertien creatieve koppen. “Naast het etaleren houden wij ons ook bezig met de complete winkelinrichting, realisatie en begeleiding van fietsenzaken. Zo nemen we de input van onze etaleurs mee in onze ontwerpen en kijken we bij het ontwerpen dus ook goed naar routing, productpresentatie en plaatsing van de fietsen.”
Het is volgens Thomas Jansma een prachtige combinatie, omdat de kennis en ervaring die door het etaleren wordt opgedaan, direct toepasbaar is in de winkelontwerpen. “Hierdoor weten we hoe de kracht van elke ondernemer het beste tot uitdrukking komt in zijn of haar winkel.”
Verkiezing: gezonde competitie tussen winkels
Jansma volgt de Verkiezing van de Tweewielerwinkel van het Jaar al geruime tijd en onderschrijft de waarde ervan voor de branche. “Wij sponsoren dit event als Vriend van de Verkiezing omdat wij een voorstander zijn van gezonde competitie. Het zorgt ervoor dat de ondernemer met een open blik naar zijn/haar winkel blijft kijken. De verkiezing triggert de detaillist om alert, vernieuwend en bij de tijd te blijven. Want het is belangrijk om jezelf te kunnen blijven uitdagen en te streven naar verbetering. De verkiezing van de Tweewielerwinkel van het Jaar levert daar in onze ogen een mooie bijdrage aan.”
Jansma hoopt uiteraard dat er dit jaar weer mooie winkels bij de genomineerden en finalisten zitten waar zijn bedrijf een steentje aan heeft bijgedragen. “Maar al is dat niet zo, dan nog zullen we ontzettend genieten van deze mooie competitie.”
Nog enkele interieurtips
Jansma heeft desgevraagd ook nog enkele tips voor de ondernemer met betrekking tot de winkel: “In de praktijk zien wij veel zaken die hun werkplaats nog niet bij de winkelvloer betrokken hebben. Als het kan, zou ik dat zeker doen. Mensen kopen steeds duurdere (elektrische) fietsen en verwachten een stukje service te zien. Op het moment dat je als zaak een opgeruimde, professioneel ingerichte werkplaats kunt laten zien waar de consument kan volgen wat er gebeurt, straalt dat vertrouwen uit.” Een andere tip van Jansma is het gebruik van grote tegels op de vloer, wat volgens hem voor een ruimtelijke, pure en vooral chique uitstraling zorgt. “Ik ben heel benieuwd wat er dit jaar te zien zal zijn bij de genomineerde bedrijven en wens alle ondernemers veel succes!”
Meld je nú aan!
Schrijf je bedrijf nú in op www.tweewielerwinkelvanhetjaar.nl
Let op: je inschrijving moet binnen zijn op maandag 14 juni aanstaande.