Presto is Vriend van de Winkelverkiezing: 'Verkiezing helpt winkels scherp te blijven'

Presto is Vriend van de Winkelverkiezing: 'Verkiezing helpt winkels scherp te blijven'
Thomas Presto is er trots op dat zijn bedrijf de verkiezing van de Tweewielerwinkel van het Jaar ondersteunt.

De verkiezing van de Tweewielerwinkel van het Jaar kent vele vrienden. Veel bedrijven volgen de verkiezing al jaren actief vanaf de zijlijn. Presto Company gaat een stapje verder en draagt als Vriend van de verkiezing via sponsoring een steentje bij aan dit toonaangevende evenement binnen onze branche.

Thomas Jansma – zoon van oprichter Kees Jansma - vertelt kort iets over Presto Company. “De meeste mensen kennen ons nog steeds als etalagebureau binnen de fietsenbranche. Maar inmiddels dekt de term etalagebureau de lading allang niet meer.” Jansma vertelt dat Presto is uitgegroeid tot een organisatie met dertien creatieve koppen. “Naast het etaleren houden wij ons ook bezig met de complete winkelinrichting, realisatie en begeleiding van fietsenzaken. Zo nemen we de input van onze etaleurs mee in onze ontwerpen en kijken we bij het ontwerpen dus ook goed naar routing, productpresentatie en plaatsing van de fietsen.”
Het is volgens Thomas Jansma een prachtige combinatie, omdat de kennis en ervaring die door het etaleren wordt opgedaan, direct toepasbaar is in de winkelontwerpen. “Hierdoor weten we hoe de kracht van elke ondernemer het beste tot uitdrukking komt in zijn of haar winkel.”

Greefhorst

Verkiezing: gezonde competitie tussen winkels

Jansma volgt de Verkiezing van de Tweewielerwinkel van het Jaar al geruime tijd en onderschrijft de waarde ervan voor de branche. “Wij sponsoren dit event als Vriend van de Verkiezing omdat wij een voorstander zijn van gezonde competitie. Het zorgt ervoor dat de ondernemer met een open blik naar zijn/haar winkel blijft kijken. De verkiezing triggert de detaillist om alert, vernieuwend en bij de tijd te blijven. Want het is belangrijk om jezelf te kunnen blijven uitdagen en te streven naar verbetering. De verkiezing van de Tweewielerwinkel van het Jaar levert daar in onze ogen een mooie bijdrage aan.”
Jansma hoopt uiteraard dat er dit jaar weer mooie winkels bij de genomineerden en finalisten zitten waar zijn bedrijf een steentje aan heeft bijgedragen. “Maar al is dat niet zo, dan nog zullen we ontzettend genieten van deze mooie competitie.”

Nog enkele interieurtips

Jansma heeft desgevraagd ook nog enkele tips voor de ondernemer met betrekking tot de winkel: “In de praktijk zien wij veel zaken die hun werkplaats nog niet bij de winkelvloer betrokken hebben. Als het kan, zou ik dat zeker doen. Mensen kopen steeds duurdere (elektrische) fietsen en verwachten een stukje service te zien. Op het moment dat je als zaak een opgeruimde, professioneel ingerichte werkplaats kunt laten zien waar de consument kan volgen wat er gebeurt, straalt dat vertrouwen uit.” Een andere tip van Jansma is het gebruik van grote tegels op de vloer, wat volgens hem voor een ruimtelijke, pure en vooral chique uitstraling zorgt. “Ik ben heel benieuwd wat er dit jaar te zien zal zijn bij de genomineerde bedrijven en wens alle ondernemers veel succes!”

Meld je nú aan!

Schrijf je bedrijf nú in op www.tweewielerwinkelvanhetjaar.nl
Let op: je inschrijving moet binnen zijn op maandag 14 juni aanstaande.

Hoofdpartner:

Partner:

Vriend van de Verkiezing:

Steun de actie van Van Raam voor Stichting Metakids; nu al bijna 10.000 euro binnen

Steun de actie van Van Raam voor Stichting Metakids; nu al bijna...

Van Raam, specialist in aangepaste fietsen, zet zich dit jaar in voor Stichting Metakids tijdens 3FM Serious Request. Op woensdag 18 december fietsten medewerkers van Van Raam vanaf de fabriek in Varsseveld naar het Glazen Huis in Zwolle, een tocht van ruim 80 kilometer. Het streefbedrag was 3.000 euro, maar inmiddels staat de teller al op 9.840 euro.

Maarten Akkers geeft als voorzitter BOVAG Fietsbedrijven zijn mening over zaken die spelen in de tweewielerbranche.

Manieren vinden om uitdagingen te tackelen | BLOG

Het jaar loopt op z'n eind en samen met jullie blik ik terug op wat we hebben meegemaakt in de fietsbranche. Het was een periode vol uitdagingen, maar ook kansen. Eén van de grootste thema's dit jaar was de onvoorspelbaarheid in de markt. Supply chain-problemen, lange levertijden, onverwachte vraagpieken en dalen: het heeft er allemaal voor gezorgd dat voorraadbeheer behoorlijk uitdagend was.

Arnold Koopmans, voorzitter vArnold Koopmans, voorzitter van de Gazelle Dealervereniging. (Foto: BOVAG)

Gazelle Dealervereniging praat over Gazelle Connect

De Gazelle Dealervereniging, die door BOVAG gefaciliteerd wordt, kijkt terug op een constructief jaar waarin het overleg met Gazelle goed is verlopen. In de bijeenkomsten passeerden vele Gazelle-specifieke onderwerpen de revue, waarbij Gazelle Connect een veelbesproken thema was.

Joris Smink, salesmanager Tweewiel bij de ANWB: 'sinds een paar maanden zien we de diefstalfrequentie stabiliseren.'

ANWB: 'We zijn op de goede weg in de strijd tegen fietsdiefstal'

Maatregelen om het fietsdiefstalprobleem in te dammen, werpen langzaamaan zijn vruchten af. Op basis van cijfers lijkt het erop dat de diefstalfrequentie zich stabiliseert. De ANWB is blij, maar juicht nog niet te vroeg. "We zoeken naar nieuwe mogelijkheden en willen ondernemers daarbij betrekken."