Door corona en de grote vraag naar e-bikes zag Bafang als fabrikant van e-bike aandrijfsystemen de omzet snel groeien in 2020. Naast de aparte producten die aan merken worden aangeboden, maakte Bafang een enorme groei door in de vraag naar complete E-bike Drive Systemen, inclusief een Bafang-accu. Gevolg is dat het assortiment aan accu’s naast accu’s onder de drager werd uitgebreid met intube, geïntegreerde en semi-geïntegreerde systemen.
Deze artikelen met Bafang in de hoofdrol vind je vast ook interessant:
Servicemodel geoptimaliseerd
Als gevolg van deze groei en de veranderingen in de huidige marktsituatie heeft Bafang haar servicemodel geanalyseerd en aanpassingen gedaan. Dit met als doel om de klant op een hoger niveau te kunnen ondersteunen. In dit kader is een Dealer Direct Service-afdeling opgezet met getrainde service-engineers, een Bafang Service Centrum, een online dealerportal en alle andere benodigdheden.
Het artikel gaat verder na de foto.
Service-afdeling met medewerkers uit de branche zelf
Het Bafang Serviceteam is in de afgelopen maanden uitgebreid met nieuwe medewerkers die rechtstreeks uit de branche komen, met technische en commerciële achtergronden. Ze begrijpen exact de verwachtingen van de consument, de dealer en het merk als het om service gaat.
Productkennis verkrijgen via dealerportal
In de online portaal vindt de dealer alle voor de aandrijfsystemen benodigde informatie op één plek. Eenvoudige en duidelijke details over het aanvragen en opvolgen van garanties, garantievoorwaarden en werkwijze zijn beschikbaar. Daarnaast zijn in de portal technische handleidingen, trainingsaankondigingen, e-learning video's, informatie over producten, troubleshooting en natuurlijk de Bafang BESST Tool te raadplegen. Bafang is van plan om, wanneer de corona-restricties het toelaten, fysieke trainingen te geven vanuit het Bafang Service Center in Wijchen.