AXA zorgt er met een uitgekiende promotiecampagne, inclusief gratis promotiekit, voor dat dealers eenvoudig kunnen inhaken.
“De vakhandel verkoopt steeds meer (elektronische) fietsen met een hogere aanschafprijs. Helaas wordt het belang van een tweede slot niet altijd meegenomen in het verkoopgesprek, terwijl dat wel heel belangrijk is. Het openbreken van een ringslot dat standaard wordt gemonteerd op de meeste fietsen én een tweede slot meteen aparte cilinder en sleutel kost zoveel tijd, dat dieven de fiets eerder laten staan", zegt marketingverantwoordelijke Daniëlle Wolfs van AXA.
"Daarnaast is het belangrijk om de fiets aan een paal of hek vast te zetten en dat kan perfect met een tweede slot. Door consumenten goede uitleg te geven en te overtuigen van het nut, doet zich een prachtige extra verkoopmogelijkheid voor.”
AXA Linq City
In de campagneweken heeft AXA een speciale actie waarvan dealers en consumenten kunnen profiteren. Dit aanbod heeft betrekking op de AXA Linq City. De Linq City is een extra sterk slot doordat de schakels doorlopen tot in de sluiting. De rubberen grepen aan het slothuis zorgen voor extra grip tijdens het bedienen van het slot.
Met een lengte van 100 cm is hij uitermate geschikt om je fiets aan de vaste wereld te bevestigen, een ideaal tweede slot.
Eigen logo in campagne beeld
“Dit jaar hebben we iets nieuws. Naast alle online items en teksten die wij klaar hebben staan op onze website, kunnen de fietsendealers hun eigen logo uploaden. Dit wordt dan geplaatst in het campagnebeeld, zodat ze met hun eigen naam de tweede-slot-actie online kunnen promoten. Op deze manier kunnen we met een mooie samenwerking het gebruik van twee sloten promoten”, zegt Daniëlle Wolfs.
Gratis promotiepakket
“We maken het dealers die willen inhaken op de campagne gemakkelijk. AXA heeft een complete toolkit voor in de winkel samengesteld", zegt Daniëlle Wolfs. "Die is via onze website aan te vragen. In de gratis promotiekit zitten twee raamstickers, een schapkaart die ondernemers eenvoudig aan de haak kunnen hangen bij de AXA Linq City en een kaart voor op de toonbank.”
Stormloop
De laatste jaren is het merk druk bezig om de fietsbezitter het belang van een tweede slot te laten inzien. De jaarlijkse inspanningen dragen eraan bij dat het dievengilde vaker wordt gedwarsboomd in zijn plannen. “Cijfers van de Stichting Aanpak Voertuigcriminaliteit laten zien dat het aantal aangiftes van fietsdiefstallen met bijna 10 procent is gedaald.”
Met deze campagne dragen AXA en haar dealers een steentje bij aan verdere verbetering. “We merken dat de actie goed wordt ontvangen. We zien bij diverse dealers de stickers op de ramen zitten of op de toonbank staan. Een goed teken!”
Vraag uw gratis promotiepakket aan op: axabikesecurity.com.
Dit artikel is gesponsord door AXA.