Alles over Webshop

"Je kunt juist het verschil maken in hoé je het doet"

Goede service zorgt voor klanten die terugkomen - tips van Extra@Home...

Online ondernemen wordt steeds populairder. Het is inmiddels steeds gewoner geworden om een fiets en/of onderdelen rechtstreeks via een webshop te bestellen. Veel merken en fietswinkels hebben de weg naar online verkoop dan ook gevonden en de concurrentie is behoorlijk fel.

Cortina Direct: bestellen op website, levering via vakhandel

Cortina Direct: bestellen op website, levering via vakhandel

Kruitbosch heeft de stap nu ook gezet: consumenten kunnen Cortina fietsen bestellen op de website via Cortina Direct. Wél met betaling en aflevering via het netwerk van dealers.

Lokale vakhandel gaat Gazelle-fiets gratis thuisbezorgen

Lokale vakhandel gaat Gazelle-fiets gratis thuisbezorgen

Gazelle biedt consumenten in deze coronatijd de mogelijkheid een fiets online te bestellen en gratis thuis te laten bezorgen door een van de 800 lokale fietsenwinkels van het merk. Hiermee wordt een online bestelde Gazelle-fiets gratis bij de consument voor de deur afgeleverd door de vertrouwde fietsenwinkel uit de buurt.

Bedreiging Amazon wordt waarheid

Bedreiging Amazon wordt waarheid

Amazon.nl is, zes jaar na de introductie in Nederland, een volwaardige webshop geworden. Consumenten kunnen op Amazon.nl ruim honderd miljoen producten bestellen, verdeeld over meer dan dertig categorieën.

Achter de schermen blijft Amazon structureel stappen zetten om ook de Nederlandse consument voor zich te winnen.

Amazon komt naar Nederland; gevolgen voor de (r)etailer

Verkopers op Amazon ontvingen eind oktober het bericht dat Amazon.nl begin 2020 écht gelanceerd wordt. Het bericht volgt op signalen dat er in Nederland iets te gebeuren stond. Marketplace Specialist Daniel Paay schetst wat de gevolgen kunnen zijn van de komst van Amazon.

Het onderzoek ‘De staat van de stenen winkel: 2017’, dat onlangs gepubliceerd werd, geeft inzicht in het belang van in-store klantbeleving en winkelgedrag. Foto ANP - Koen van Weel

45% van de Nederlanders kiest stenen winkel boven webshop

Ondanks de gemakken van het online shoppen en de vaak voordelige prijzen koopt bijna de helft van de Nederlanders nog altijd liever in een fysieke winkel. Voorwaarde is wel dat de sfeer aangenaam is, bijvoorbeeld door muziek, visuele prikkels en geur. Dat is een van de conclusies uit internationaal onderzoek van Mood Media, wereldmarktleider in de verrijking van zintuigelijke klantbeleving.

Bastiaan Hagenouw, CEO International Bike Group en fietsenwinkel.nl,. Foto Tweewieler

Fietsenwinkel.nl groeit naar 30 fysieke winkels

De omzet van Fietsenwinkel.nl steeg vorig jaar naar 40 miljoen euro. IBG verwacht dit jaar die omzet zeker te verdubbelen naar 85 miljoen euro. Deze groei komt volgens een bericht in het Financieel Dagblad vooral uit Nederland. Voor eind april wordt de dertigste winkel van Fietsenwinkel.nl geopend. Daarnaast gaat het bedrijf winkels openen in België, Denemarken, Noorwegen en Zweden.

Accell topman René Takens maakt afgelopen vrijdag tijdens de presentatie van de halfjaar resultaten de grotere aandacht voor online verkoop bekend. – Foto Tweewieler

Accell gaat online bestellen door consument vergemakkelijken

Accell gaat het direct (online) bestellen door de consument van de modellen van haar merken vergemakkelijken. Dit meldt de houdstermaatschappij van binnenlandse en buitenlandse fietsbedrijven in het persbericht dat afgelopen vrijdag werd verstuurd en waarin melding werd gemaakt van de behaalde resultaten tijdens het eerste halfjaar van 2016.

Met de invoering van de clicks en bricks strategie neemt Van Nicolas afscheid van meeste dealers en distributeurs. – Foto Van Nicolas

Van Nicholas combineert 'clicks en bricks'

Opvallend is dat vorige week het Accell merk Van Nicolas bekend maakte per 2017 zich ook te gaan concentreren op wat men een "Clicks en Bricks strategie" noemt. Van Nicolas meldt dat deze strategie: "De voordelen van een online kanaal combineert met moderne retail."

Voor de pilot is specifiek voor het fietsassortiment van Pearl Izumi gekozen omdat de online verkoop van kleding en schoeisel het meest complex is. Foto Shimano Benelux

Shimano: Pi webshop vergroot online zichtbaarheid dealers

Shimano Benelux wil het dealerkanaal ondersteunen door haar dealers online zichtbaarder te maken. Daarvoor start Shimano Benelux een proef met een webshop voor Pearl Izumi. Dat gebeurt in nauwe samenwerking met de dealers, want Shimano Benelux heeft de overtuiging dat haar merken niet zonder fysieke retail kunnen.