Alles over Ondernemen in de toekomst

‘Regeren is vooruitzien’ - Hoe ziet de toekomst van jouw bedrijf eruit en wat betekent dat voor jouw medewerkers?

Is jouw tweewielerbedrijf klaar voor de toekomst? Stel jezelf deze...

Hoe maak je jouw bedrijf toekomstbestendig? Door in te spelen op ontwikkelingen en jouw medewerkers hierin mee te nemen, blijft jouw organisatie aantrekkelijk voor klanten én medewerkers. Regeren is vooruitzien, maar niet iedere werkgever neemt de tijd om hierover na te denken. Hoe je zorg je ervoor dat je voor deze essentiële vragen de noodzakelijke antwoorden formuleert, in de hectiek van alledag? Je leest het in dit artikel.

Direct-to-consumer: duivel voor de retail?

Direct-to-consumer: duivel voor de retail?

Een meerderheid van 58 procent van de multibrandwinkels ziet de direct-to-consumer-ontwikkeling als bedreiging, zo blijkt uit onderzoek van ABN AMRO onder 123 retailers en 1.212 consumenten. Toch verwacht acht op de tien multibrandwinkeliers goed op deze ontwikkeling te kunnen inspelen. Dat zijn enkele van de uitkomsten die staan te lezen in het rapport 'Direct-to-consumer: partner of duivel voor de retail?'.

Jeroen Rietvelt van Fietsmarketeer helpt winkels en bedrijven in de fietsenbranche met hun marketing.

MARKETINGBLOG Jeroen Rietvelt: De kracht van stille verkopers

Met zijn bedrijf Fietsmarketeer.nl helpt Jeroen Rietvelt fietsenwinkels met hun marketing. In deze BLOG gaat Jeroen in op het belang van prijskaartjes met productinformatie, de 'silent salesman'.

Jan Arts: “Als je zoals ik de keuze voor een extreme specialisatie maakt, moet je klanten wel durven doorverwijzen naar een andere winkel.”

Jan Arts van Ride Bike: 'Eén merk maakt mij gelukkig'

Jan Arts van Ride Bike in Meijel maakte vorig jaar een rigoureuze stap. Hij verruilde zijn winkel voor één die een kwart zo groot was, specialiseerde zich in één merk - Santos - en werkt nu helemaal alleen. "Van generalist werd ik een absolute specialist. Maar ik onderneem met Santos nu wel vanuit mijn passie."

Pon start met Move: de toekomst van mobiliteit beleven

Pon start met Move: de toekomst van mobiliteit beleven

Move, zo heet de gloednieuwe experience van Pon in Amsterdam. Consumenten zien hier hoe onze mobiliteit er in de nabije en verre toekomst uit ziet en wat dit betekent voor de samenleving. Dinsdag 22 oktober gaat Move open voor publiek. Tweewieler nam er nu al een exclusief kijkje.

Wouter Wilting: 'De beste groenteboer zit ook naast de supermarkt'

Wouter Wilting: 'De beste groenteboer zit ook naast de supermarkt'

Zijn enthousiasme en gedrevenheid vallen op tijdens het gesprek. Met zijn salesachtergrond zorgt hij voor een spraakwaterval, zonder daarbij vervelend te worden. En interessant om naar te luisteren, omdat hij weet waarover hij praat en een duidelijke visie voor zijn winkel heeft. "De basis voor succes is focus op je doelgroep."

Martin Slagt van Piet de Wit: 'Uiteindelijk gaat het om geld verdienen'

Martin Slagt van Piet de Wit: 'Uiteindelijk gaat het om geld...

Martin Slagt van Piet de Wit in Wormerveer heeft een uitgesproken mening en steekt die niet onder stoelen of banken. "Ik durf dingen te zeggen. En dat komt wel eens vervelend over. Maar merken zien nu wel in dat we succes hebben. Want uiteindelijk gaat het om geld verdienen."

Fietsen bij onze oosterburen: feiten, cijfers en ontwikkelingen

Fietsen bij onze oosterburen: feiten, cijfers en ontwikkelingen

Het gebruik van fietsen en de verkoop ervan groeit in Duitsland. Daarnaast zet de elektrificatie van de fietsen ook bij onze oosterburen door, waarbij de vraag naar e-bikes fors is gestegen. Met het grootste aantal inwoners in de EU is de Duitse markt heel interessant voor fietsleveranciers en -retailers. Alleen… net zoals in België, is de infrastructuur in Duitsland niet op het niveau van Nederland. Tweewieler laat zien hoe onze oosterburen fietsen.

Leer je klant kennen en vergroot zo je omzet

Leer je klant kennen en vergroot zo je omzet

Wie bekend is met de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van consumentengedrag, kan zijn zaak nog beter maken. En vervolgens meer klanten naar zijn winkel trekken. Dat bleek tijdens de Powersessie 'Ondernemen in de toekomst, welke koers fiets jij?' die de ANWB in samenwerking met Tweewieler organiseerde.

UPDATE | Beperkt aantal plekken beschikbaar bij Powersessie ANWB/Tweewieler

UPDATE | Beperkt aantal plekken beschikbaar bij Powersessie...

Er is veel belangstelling voor de GRATIS Powersessie 'Ondernemen in de toekomst, welke koers fiets jij?' die ANWB in samenwerking met Tweewieler organiseert. Er zijn nog enkele plekken beschikbaar. Meld je snel aan om verzekerd te zijn van een plekje in de zaal. De powersessie wordt maandag 23 september gehouden tijdens Vélovak en is perfect te combineren met een bezoek aan de vakbeurs.