Alles over KCU

HappyRainyDays gaat distributie regenkleding zelf verzorgen

HappyRainyDays gaat distributie regenkleding zelf verzorgen

HappyRainyDays gaat de distributie naar fietsspeciaalzaken zelf verzorgen. Tot vorig jaar werden de collecties van het merk exclusief gedistribueerd ...

Meer ondernemers dan ooit hebben zich vooraf al opgegeven voor het KCU Bike Event en zijn ook daadwerkelijk gekomen.

Sterke bezoekersstart op eerste dag Kruitbosch Bike Event

Nog nooit waren er zoveel bezoekers op de eerste dag van Kruitbosch Bike Event. De exacte aantallen houdt Kruitbosch liever voor zichzelf, maar meer ondernemers dan ooit hadden zich vooraf al opgegeven en die zijn ook daadwerkelijk gekomen.

Bobbie, Christopher, Jan, Jonas, Jorn, Lesley, Tascha, Monique, Danique, Marlous en Melayla maken half juli hun debuut als fotomodel voor Cortina fietsen.

Winnaars Cortina modellenwedstrijd

Cortina schreef in 2014 voor de derde keer op rij een modellenwedstrijd uit voor de 2015-campagne. Ook dit keer was de animo groot en het niveau van het nog onontdekte talent hoog. Na een scherpe voorselectie mochten veertig heren en dames zich komen voorstellen op de finaledag van de modellenwedstrijd.

Maar liefst 80 vrouwen hadden zich aangemeld voor het Fietsen is Fashion Event.

Dames in de rij voor Kees de Mooij

Dat bij een tweewielerspeciaalzaak op een doordeweekse avond een horde vrouwen voor de deur staat te wachten, gebeurt zelden tot nooit. Woensdag 16 april was dit wel het geval bij Kees de Mooij Fietsen en Fitness in Bergen op Zoom tijdens het Fietsen is Fashion Event.

Berend Vliek (links) met Tom Eilert van Kruitbosch Cycle Universe is blij dat hij geen nee meer hoeft te verkopen aan zijn klanten.

KCU plaatst eerste winkelzuil crossretail verkoop

KCU lanceerde afgelopen vrijdag bij Vliek Tweewielers in Ermelo en Tweewielerhoek Reinier in Kampen hun crossretail concept. Bij beide winkels werd een winkelzuil geïnstalleerd waar klanten in de webshop producten kunnen bestellen die niet in de winkel aangeboden worden.

Jeroen van Kester (links) en Wilco Kruitbosch zijn enthousiast over de samenwerking en zien veel mogelijkheden voor de doorontwikkeling van de fietsmerken.

KCU en Jeroen van Kester gaan samenwerken

Jeroen van Kester gaat vanaf deze maand een project uitvoeren voor Kruitbosch Cycle Universe (KCU) op het gebied van brandmanagement voor fietsen. KCU heeft zich de afgelopen zes jaar ontwikkeld van groothandel tot retailpartner en leverancier van de fietsmerken Cortina, Cortina ECOMO, Cortina Urban HPV, lief! en Alpina. Om vanuit de identiteit van de fietsmerken op alle afdelingen en niveaus in de keten vanuit dezelfde merkwaarden en normen te kunnen acteren en communiceren, wordt er brandmanagement ingevoerd.

Michel Krechting (midden) en Sven Willems (links) van GMG ontvangen de onderscheiding van Wilco Kruitbosch.

KCU Bike Event Inspiration Award voor Yepp

Tijdens het afgelopen KCU Bike Event op 7, 8, 14 en 15 oktober werd dit jaar voor het eerst de Inspiration Award uitgereikt. De leveranciers die met een stand vertegenwoordigd waren, maakten kans op deze nieuwe onderscheiding. GMG won met hun stand voor de Yepp Cargo omdat ze niet alleen een innovatief product hadden maar ook een mooi verzorgde stand en een proactieve opstelling.

BN-er Jort Kelder in een typerende houding: mensen, weten jullie hoe het zit?

KCU Bike event trapt af met clicks&bricks discussie

De eerste dag van het KCU Bike event gaf inspiratie genoeg met mooie ruim opgezette presentaties van diverse merken, een vlotte modeshow en een interessante discussie onder leiding van BN-er Jort Kelder. KCU toont hiermee wederom dat ze vooroplopen in het stimuleren van de vakhandel om belevingswinkels neer te zetten en zoals Wilco Kruitbosch het zei: "In deze tijd van recessie moeten we juist gas geven."

Op het KCU Bike Event introduceert Kruitbosch Cycle Universe de nieuwe fietscollecties en collecties onderdelen & accessoires, en dit jaar ook het nieuwe crossretail product van internetbureau i-Aspect.

KCU biedt crossretail van i-Aspect

Op het KCU Bike Event toont internetbureau i-Aspect een nieuw crossretail product voor de tweewielerbranche. Kruitbosch Cycle Universe (KCU) is hiervoor ...

Fietsmerk Cortina werd onlangs gepromoot in de late editie van SBS Shownieuws door modeontwerper Janice.

Modeontwerper Janice promoot Cortina bij SBS Shownieuws

Fietsmerk Cortina werd onlangs gepromoot in de late editie van SBS Shownieuws door modeontwerper Janice, waarmee Cortina sinds maart dit jaar samenwerkt. Uitgangspunt van het trendy fietsmerk is dat fietsen en fashion een ijzersterke combinatie is. Cortina combineert daarom fietsen met fashion in haar campagnes.