Alles over Bovag afdeling tweewielerbedrijven

Arnold Koopmans Koopmans volgt Rob van Oosterhout op.

Arnold Koopmans nieuwe voorzitter van Gazelle Dealervereniging

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van de Gazelle Dealervereniging op dinsdag 7 mei is Arnold Koopmans door de aanwezige leden unaniem gekozen tot nieuwe voorzitter. Koopmans volgt Rob van Oosterhout op, die als voorzitter veel heeft betekend bij de opbouw van de dealervereniging.

Accell stelt vanaf 2019 het lidmaatschap van de Accell Dealervereniging verplicht voor alle dealers. Foto testbaan De Fietser, Tweewieler

9 veelgestelde vragen over Accell Dealervereniging

Betaalt Accell de dealervereniging? Hoe kan ik mijn wensen laten horen? Is de dealervereniging onderdeel van BOVAG? BOVAG geeft in dit artikel antwoord op de 9 meest gestelde vragen van fietsretailers.

Informatiebijeenkomst Accell Dealervereniging volgende week in BOVAGhuis

Informatiebijeenkomst Accell Dealervereniging volgende week in...

De Accell Dealervereniging organiseert op 13 november een informatieavond in het BOVAGhuis in Bunnik. Daar geven ze uitgebreid uitleg over hun plannen voor het komend jaar en is er voldoende tijd voor het stellen van vragen.

Foto Jan van Dalen Fotografie

BOVAG stelt vragen bij nieuw Accell dealercontract

Dealers van Accell krijgen vanaf deze week het nieuwe contract voor 2019 aangeboden. Een van de voorwaarden is dat alle dealers lid moeten worden van de Accell Dealervereniging van BOVAG. Het contract van Accell werd in overleg met BOVAG op sommige punten verbeterd. Volgens BOVAG zijn er nog wel een aantal aandachtspunten waarover Accell en de Accell Dealervereniging op korte termijn in gesprek gaan.

Tijdens de dealershows in De Fietser werd bekendgemaakt dat dealers lid moeten worden van de Accell Dealervereniging. Foto Tweewieler

Accell maakt lidmaatschap dealervereniging verplicht voor alle dealers

Tijdens de dealershows werd bekendgemaakt dat Accell van alle dealers verwacht dat zij per 1 januari 2019 lid worden van de Accell Dealervereniging. Deze nieuwe overlegstructuur is vastgelegd in het nieuwe dealercontract. Op 13 november is er een informatiebijeenkomst bij BOVAG.

De resultaten van RODI worden gebruikt voor de samenstelling van het jaarlijkse dealeradviesboek. (foto BOVAG)

Giant best beoordeeld in BOVAG onderzoek

Ruim 400 fietsbedrijven hebben het Relatie Onderzoek Dealer Importeur van BOVAG ingevuld. Hieruit blijkt dat de relatie met Giant dit jaar het hoogst wordt gewaardeerd met een 8,0, direct gevolgd door Cube en Koga die beiden een 7,8 scoorden. Uit het onderzoek blijkt verder dat veel fietsdealers niet tevreden zijn over de arbeidstijdvergoeding voor garantiewerk en het bijbehorende uurtarief.

BOVAG Relatie Onderzoek Dealer Importeur; laatste oproep

BOVAG Relatie Onderzoek Dealer Importeur; laatste oproep

Jaarlijks voert BOVAG het Relatie Onderzoek Dealer Importeur (RODI) uit om de waardering van de vakhandel voor de importeurs en fietsfabrikanten in kaart te brengen. "Wilt u dat uw stem wordt meegenomen bij onderhandelingen met fabrikanten? Vrijdag is de laatste dag dat u RODI kunt invullen. Meedoen kost slechts 10 minuten van uw tijd.," stelt de BOVAG.

Het BOVAGhuis in Bunnik. Foto BOVAG

BOVAG investeert in innovatieve start-ups

BOVAG tilt zijn bemoeienis met innovatie in de mobiliteitssector naar een hoger niveau en gaat via de BOVAG Incubator participeren in innovaties. BOVAG wil start-ups en scale-ups die de mobiliteitssector en individuele BOVAG-leden verder kunnen helpen, niet alleen met raad en daad, maar ook met een investering ondersteunen.

Niels Hansen blijft in zijn nieuwe rol betrokken bij de fietsbranche. Foto BOVAG

Vul het RODI onderzoek in

BOVAG-leden hebben op 4 juli een link ontvangen voor het jaarlijkse RODI onderzoek.

BOVAG pleit voor APK voor scooters. Foto Scooterbelang

BOVAG wil hardere maatregelen tegen opgevoerde scooters

Ondanks inspanningen van BOVAG en de overheid blijkt het probleem van opgevoerde brom- en snorfietsen lastig te beteugelen. Uit recent onderzoek blijkt dat nog altijd driekwart van de scooterbedrijven bereid is om deze tweewielers op verzoek op te voeren of om snelheidsbegrenzers te verwijderen. BOVAG wil daarom dat er sneller dan nu wordt overgegaan tot inbeslagname en dat er een APK voor brom- en snorfietsen komt.