"We gaan de diverse vervoerders waarmee we samenwerken beter toegang verschaffen op de Vest in Valkenswaard", vertelt directeur Louis Verwimp. "Aan de voorzijde van de nieuwe hal komen laad- en losfaciliteiten voor twee opleggers. Opslag van fietsen en grote producten in deze nieuwe hal moet de handling van deze goederen enorm gaan verlichten."
Betere verwerking van orders
De uitbreiding is tekenend voor de groei die de Brabantse grossier doormaakt. De historie die door de jaren heen opgebouwd is, krijgt volgens directeur Louis Verwimp een volgend hoofdstuk. “Een hoofdstuk dat past bij de toekomst en waarin we nog sneller en beter op de wensen van onze klanten willen inspelen. Daarom hebben we een verbouwing gepland en werken we intern aan een nog betere verwerking van de vele orders.”
Vernieuwing van onderneming
Verwimp erkent dat je gedurende 50 jaar van organische groei in personeel en omzet, het ontwikkelen van nieuwe markten en uitbreiding in assortimenten vanzelf tegen de limieten van je onderneming kunt aanlopen. “Denk daarbij aan bestaande interne procedures - of zelfs het ontbreken ervan - verouderde inrichting van het magazijn en werkplekken en de algehele behoefte aan opfrissen en vernieuwen van de onderneming,” aldus Verwimp. “Nieuwe klantwensen, snel groeiende web-based verkopen, betere IT-mogelijkheden en een groeiende behoefte naar heldere inzichten in de financiële en goederenstromen creëren daarbij het draagvlak voor deze vernieuwingen.”
Deze artikelen vind je vast ook interessant:
Reductie aantal pickfouten door beter voorraadbeheer
Al sinds 2019 is Verwimp actief bezig met het in praktijk brengen van aanpassingen. En het einde daarvan is nog niet in zicht. “Logistiek gezien gaat er veel veranderen. We zijn vooruitstrevend en bereiden ons voor op de toekomst waarin we nog meer pakketten kunnen verwerken en nog meer fietsen bij de klant krijgen,” vertellen Eric Lambeck en Frans Gielen, beide specialisten uit de logistieke branche en met een kloppend wielerhart. “Invoeren van integraal locatiebeheer vormde de basis voor reeds gedane aanpassingen in de processen voor goederenontvangst, inruimen en aanvullen, orderpicking en voorraadbeheer. Het resultaat hiervan is een reductie van onze pickfouten, mancomeldingen en voorraadverschillen met circa 80%.”