Sacha Boedijn verlaat RAI sectie fietsen

Sacha Boedijn verlaat RAI sectie fietsen
Sacha Boedijn wisselt binnen RAI Vereniging van sectie. Totdat er een opvolger is gevonden, blijft ze betrokken bij de sectie Fietsen.

Sacha Boedijn verruilt per 1 maart aanstaande de sectie Fietsen van RAI Vereniging voor de secties Personenauto's en Lichte Bedrijfswagens & Zware Bedrijfswagens van RAI Vereniging. Onbekend is nog wie haar opvolgt.

Sacha Boedijn is sinds 2011 werkzaam binnen RAI Vereniging en gaf als manager leiding aan de sectie Fietsen. In haar 10-jarige dienstverband deed ze ruime bestuurlijke ervaring op en leerde ze de weg in de mobiliteitssector en de politiek als geen ander te vinden. Als bestuurslid van de Europese brancheorganisatie voor de fietsindustrie droeg Boedijn er op internationaal niveau aan bij dat de stem van de Nederlandse fietsindustrie een sterke plek kreeg.

Afscheid van een mooie sector

Sacha Boedijn over de branche die ze verlaat: “Ik heb de tweewielersector leren kennen als een mooie sector met (internationale) leden afkomstig uit de maakindustrie en importeurs. Samenwerking met de leden stond daarbij centraal, teneinde de belangen van de Nederlandse fietsindustrie optimaal te behartigen in Den Haag en Brussel. Deze ervaring neem ik graag mee naar de nieuwe secties. De autosector kent een aantal maatschappelijke transities die niet alleen de wereld van personenauto’s raakt, maar ook de industrie van lichte en zware bedrijfswagens. Ik kijk er naar uit om met de leden van deze secties vorm te geven aan deze transities."

Sinds 2011 werkzaam bij de RAI Vereniging

Sacha Boedijn begon haar carrière bij TNO, waar zij meerdere jaren actief was als consultant verkeer en transport. Aansluitend werkte ze 8 jaar in diverse bestuurlijke en adviserende functies bij de provincie Noord-Holland. In 2011 maakte ze de overstap naar RAI Vereniging.

OOMT Webinar: de RI&E als investering voor betere werkomstandigheden

OOMT Webinar: de RI&E als investering voor betere werkomstandigheden

Een Risico-Inventarisatie en -Evaluatie (RI&E) brengt de risico's op de werkvloer in kaart. Voor werkgevers en medewerkers biedt dit waardevolle inzichten en voordelen. Volgens Mirjam van der Kooij, adviseur arbeidsomstandigheden voor OOMT is een RI&E niet alleen een wettelijke verplichting, maar vooral een investering in betere arbeidsomstandigheden.

Ron Haker is etaleur in de tweewielerbranche en beschrijft in zijn blogs op Tweewieler.nl hoe hij tegen de tweewielerbranche aankijkt.

Van de val van Stella en Amslod naar nieuwe kansen | BLOG

Na het faillissement van Stella verschenen er al snel advertenties van dienstverlenende fietsenmakers op Facebook. Deze fietsenmakers willen de getroffen consumenten, voor zover dat mogelijk is, graag mobiel houden en daarmee natuurlijk ook werkplaatsomzet genereren. Nu komt daar ook nog een faillissement van Amslod bij.

Steun de actie van Van Raam voor Stichting Metakids; nu al bijna 10.000 euro binnen

Steun de actie van Van Raam voor Stichting Metakids; nu al bijna...

Van Raam, specialist in aangepaste fietsen, zet zich dit jaar in voor Stichting Metakids tijdens 3FM Serious Request. Op woensdag 18 december fietsten medewerkers van Van Raam vanaf de fabriek in Varsseveld naar het Glazen Huis in Zwolle, een tocht van ruim 80 kilometer. Het streefbedrag was 3.000 euro, maar inmiddels staat de teller al op 9.840 euro.

Oprichters Buck van der Weerd (links) en Jildert Boekema. Medeoprichter Buck van der Weerd: "We waren allebei 19 jaar oud toen we op zoek gingen naar onze drive." (Foto's: Marjolein Ansink)

E-Bike Friesland in Franeker gaat voor tweedehands elektrische fietsen

E-bike Friesland bestaat pas sinds 2019. Het bedrijf werd vanaf nul opgericht door twee jonge ondernemers die vooral kansen zagen bij tweedehands e-bikes. Recent hebben ze hun winkel naar 1.000 vierkante meter uitgebreid. "Als je wat wilt, dan moet je niet achterover hangen, maar actief zijn."