Honderden en soms zelfs tegen de duizenden euro’s moeten dan geïnvesteerd worden om de klant weer op z’n eigen vertrouwde e-bike te kunnen laten fietsen. Bedragen die totaal niet in verhouding tot de waarde van de oudere fiets staan. Vaak valt de keus dan ook op een compleet nieuwe e-bike. Op zich natuurlijk fijn voor ons fietsverkopers dat we er dan weer eentje op de verkoopteller kunnen afvinken, maar in eerste instantie overheerst bij de klant toch de teleurstelling. En in tweede instantie zit je zelf ook nog opgescheept met een defecte inruiler die simpelweg een grote investering vereist om ‘m weer verkoopklaar te krijgen. Behalve de leverancier van de nieuwe accu wordt eigenlijk dus niemand echt blij van zo’n transactie. Die oude batterij moet bovendien ook nog milieuvriendelijk worden afgevoerd.
BOVAG Fietsaccurevisie gelanceerd
Het reviseren van een accu is al langer een optie, maar er bestond vaak wantrouwen en qua garantie was er ook veel onduidelijkheid. Vandaar dat BOVAG een hele tijd geleden het gesprek is aangegaan met Heskon. Zodoende kon namens de aangesloten fietsbedrijven meer informatie vergaard worden over accurevisie en - niet onbelangrijk - praktijkervaring worden opgedaan. Die ervaringen waren dermate goed dat BOVAG heeft besloten de samenwerking te formaliseren, een aandeel te nemen en samen met Heskon de nieuwe formule BOVAG Fietsaccurevisie te lanceren.
Deze BLOGS moet je ook even lezen:
24 maanden garantie op revisie
U of uw klant bespaart met een gereviseerde accu honderden euro’s, er wordt maar liefst 24 maanden (!) garantie gegeven, achteraf betalen, binnen 10 dagen de accu retour, verhoogde capaciteit mogelijk, vervanging met cellen van Panasonic of Samsung én: het werkt dus ook voor oudere accu’s, waar helemaal geen vervanging meer voor te vinden is. Tweedehands e-bikes kunt u op deze manier met een gerust hart weer in de markt zetten voor een volwaardig tweede leven. Ik kan slechts één advies geven in dit geval en dat is dat u hier echt van moet profiteren. Veel succes!