E-scooters voor sharing

E-scooters voor sharing

Sharing is hot. In veel grote steden kom je al (elektrische) deelscooters tegen. Er zijn intussen enkele duizenden elektrische scooters van emco in gebruik bij sharingbedrijven over de hele wereld - met een nog steeds stijgende trend. Locatiegebonden of free-floating scooters: de emco NOVA-sharing is de ideale sharingscooter.

Bij locatiegebonden sharing zijn scooters beschikbaar op een of meer locaties in stad of regio. Net als bij klassieke autoverhuurbedrijven kunnen reserveringen worden gemaakt via de app, online of telefonisch. Als aanbieder behoudt u de volledige controle over de deelscooters. U kunt de staat van de elektrische scooter na elke huurperiode controleren en zo nodig klein onderhoud plegen.

De elektrische scooters kunnen direct ter plaatse worden opgeladen of de dubbele lithium-ion accu kan worden verwisseld. Zo is een scooter, als de robuuste NOVA sharing-scooter met 3000 Watt motor direct weer klaar voor een nieuwe verhuur. Het is niet nodig om bijvoorbeeld leeg gereden scooters op te halen. Met een app op de smartphone kunnen rijtijden of -afstanden worden geregistreerd voor nauwkeurige facturering per minuut of per kilometer.

Free-floating sharing

Bij free-floating sharing zijn er vastgestelde stadsdelen waarbinnen de elektrische scooters flexibel gebruikt en weer geparkeerd kunnen worden. Yego in Barcelona, Stella in Stuttgart zijn zo maar een paar voorbeelden van deze succesformule. Een app laat zien waar vrije elektrische scooters beschikbaar zijn. De app dient ook om de scooters te activeren en de helmboxen te ontsluiten en om de rijtijden en afstanden te registreren.

Ook hier is de NOVA sharing-scooter het meest gebruikte model. In bijvoorbeeld Barcelona kom je de mintgroene NOVA’s overal tegen. Bij deze vorm van sharing zie je een hoge acceptatiegraad, omdat scooters overal beschikbaar zijn, waar de gebruikers natuurlijk alleen maar blij mee zijn. Als aanbieder heeft u altijd overzicht waar de elektrische scooters staan geparkeerd en welke accu’s omgewisseld moeten worden.

Drie componenten

De indrukwekkende prestaties van de e-scooters voor de sharingconcepten zijn te danken aan het perfecte samenspel van de drie belangrijkste componenten: accu- met accumanagementsysteem, controller en motor. De innovatieve emco technologieën zorgen voor een hoge efficiëntie, krachtige rijprestaties en lange actieradius. Alle componenten zijn volledig engineered by emco. Daarnaast staat de haast vanzelfsprekende Duitse kwaliteit altijd garant voor degelijkheid en betrouwbaarheid.

Service

Voor zowel locatiegebonden-  als freefloating sharing biedt emco verschillende concepten aan over hoe aanbieders hun vloot effectief kunnen inrichten en inzetten. Als full-service partner begeleidt het bedrijf vanaf het begin door de individuele processen en zal u ook na afloop van dit traject blijven ondersteunen.

Dit artikel is gesponsord door emco.

De Grandamo e-bike is ontworpen om tot 170 kg aan gewicht te dragen dankzij versterkte frames.

Van stad tot bergtop: HoheAcht e-bikes inspireren en verbinden

Nu de e-mobiliteitsindustrie blijft groeien, staan e-bike merken onder druk om zich te onderscheiden in een steeds competitievere markt. HoheAcht, een relatief nieuw merk, heeft een eigen niche gevonden door inspiratie te putten uit de Eifel-regio en klanten een unieke designfilosofie te bieden.

“Onze modellen First Lady en President zijn uitgerust met het Bafang H700 automatische schakelsysteem,” zegt Rudi Leusink, CEO van het Nederlandse e-bike merk iMove. Foto: iMove.

Merken kiezen voor Bafang GVT met automatische schakelervaring

Steeds meer e-bikeproducenten rusten hun modellen uit met het Bafang H700 automatische schakelsysteem. De H700 is een automatisch tweeversnellingssysteem voor het achterwiel en maakt deel uit van het Bafang GVT (Gear, Variable, Transmission) technologieplatform. Tijdens het fietsen schakelt de fiets automatisch en efficiënt op basis van de snelheid, zodat het pedaalritme optimaal blijft voor de fietser.

Hedwig Berendsen is senior redacteur van Tweewieler en volgt al ruim 27 jaar de ontwikkelingen in de branche.

Minister Madlener zet in op 25 procent helmgebruik binnen tien jaar |...

Een helm op de fiets? In Nederland is dat nog lang geen gewoonte. Minister Madlener wil dit veranderen en hoopt, met Denemarken als voorbeeld, het aantal helmdragers te verhogen naar 25 procent - een kantelpunt in de acceptatie van de fietshelm.

Het XS-systeem is ontworpen om het integratieproces van e-bikes te vereenvoudigen.  Foto: Mahle SmartBike Systems.

Mahle brengt nieuw XS e-bike integratiesysteem uit

Mahle SmartBike Systems heeft XS onthuld, het nieuwste integratiesysteem voor e-bikes dat is gericht op het bieden van 'ongekende vrijheid' in fietsendesign. Het XS-systeem is ontwikkeld om het integratieproces voor fietsfabrikanten te vereenvoudigen en bevat kleinere componenten.