Swivvle introduceert een volledig reflecterende helm

Swivvle introduceert een volledig reflecterende helm

Swivvle brengt een 360° reflecterende helm op de markt. Door het toepassen van retro-reflectietechnologie op een innovatieve manier, wil ontwerpster Lien Degrauwe kleurrijke, hippe maar ook stijlvolle reflecterende producten op de markt brengen.

Op die manier wil ze de perceptie dat reflectie en veiligheid saai, grijs en zelfs lelijk zouden zijn doorbreken. Lien Degrauwe uit Wevelgem staat aan de wieg van het merk Swivvle dat begin oktober met een lanceringsevent officieel van start ging. Degrauwe heeft meer dan 20 jaar ervaring in de sportretail en mode-industrie. Met die ervaring op zak maakt ze er haar missie van om reflecterende producten op de markt te brengen, waardoor de weggebruiker zowel veilig als modebewust op pad kan gaan.

MIPS-technologie

Na bijna 2 jaar productontwikkeling, samen met een Zwitserse investeerder met expertise en ervaring in de retro-reflectie of glaspareltechnologie, is nu het eerste product op de markt: een 360° reflecterende en kleurrijke helm. De technologie wordt rechtstreeks geïntegreerd in de grondstof en dus niet door middel van een coating later aangebracht. De helm voldoet aan de strengste veiligheidsnormen en is gecertificeerd voor pedelecs. Verder beschikt hij over de MIPS-technologie, een gepatenteerd veiligheidssysteem dat ontwikkeld is om de impact op de hersenen te verkleinen bij een val. 

De helm wordt uitgebracht in vier verschillende kleuren.
De helm wordt uitgebracht in vier verschillende kleuren.

Crowdfundingsactie

Vanaf voorjaar 2023 zal de helm beschikbaar zijn, zowel online als via offline retailkanalen. Momenteel kan de helm al in de voorverkoop besteld worden via een crowdfundingplatform Indiegogo. Op deze manier hoopt Lien Degrauwe inzicht te krijgen in welke markten interesse zouden kunnen hebben in haar product voor verdere (internationale) expansie, en kan ze tegelijk de modellen en de productie van bijkomende helmmaten deels financieren.

Iwan Spekenbrink (links) en Tjeerd Jegen ondertekenen het contract. (Foto: Accell Group)

Accell gaat wielerploeg Team Picnic PostNL sponsoren met merken...

Accell Group heeft een vierjarig samenwerkingscontract heeft getekend met de Nederlandse wielerploeg Team Picnic PostNL. Het racefietsmerk Lapierre wordt de fietspartner voor de ploeg en de fietsonderdelen- en accessoire die de renners gaan gebruiken komen van XLC. De samenwerking gaat in op 1 januari 2025.

Wahoo lanceert Zwift Cog and Click en KICKR CORE Zwift One

Wahoo lanceert Zwift Cog and Click en KICKR CORE Zwift One

Wahoo en Zwift hebben twee innovatieve producten geïntroduceerd op de wereldwijde retailmarkt als onderdeel van hun partnerschap: de Zwift Cog and Click upgrade kit en de KICKR CORE Zwift One. Deze toevoegingen maken het eenvoudig voor fietsers om binnenshuis te trainen en toegang te krijgen tot de virtuele trainingservaring van Zwift.

Foto: Merida.

Merida Benelux start met SmartFit systeem

In het Merida Experience Center in Apeldoorn is een nieuw hulpmiddel beschikbaar: het SmartFit-systeem, dat gebruikmaakt van geavanceerde technologie - waaronder kunstmatige intelligentie, camera's en lasers - om de ideale framemaat te bepalen. Joop Zandberg uit Grou heeft als eerste fietsenzaak het SmartFit-systemen in gebruik genomen.

Foto: Doortrappen.

Landelijk programma Doortrappen helpt senioren langer veilig te...

Fietsen is gezond, ook op oudere leeftijd. Tegelijkertijd zijn senioren kwetsbaar in het verkeer. Het landelijke programma Doortrappen zorgt ervoor dat mensen zo lang mogelijk veilig kunnen blijven fietsen. Fietsenwinkels kunnen aanhaken bij zo'n bijeenkomst of er zelf één organiseren.