In de groeiende fietsenmarkt zien de twee merken een kans om samen meer uit hun proposities te halen. Beide bedrijven blijven zich richten op hun eigen kernactiviteiten, maar zullen vanuit marketingoogpunt samen opereren. “De doelstellingen van onze bedrijven bijten elkaar niet, maar zijn juist complementair. Iemand met interesse in een racefiets van 2.000 euro is ook gebaat bij goede fietskleding”, aldus Stefan Hoeben, mede-oprichter van VeloScout, de marktplaats voor fietsaanbieders.
Paraplumerk
Hugo Lindenbergh, één van de twee oprichters van Acelera, voegt toe: “Uiteindelijk willen we fungeren als een paraplumerk waaronder verschillende fietssites passen en elkaar aanvullen. Denk bijvoorbeeld aan blogsites met informatie over fietstochten en merken die gespecialiseerd zijn in fietsaccessoires. De gesprekken met deze partijen zijn al in volle gang. Op deze manier kunnen we meegroeien én sterker worden in een explosief groeiende fietsmarkt, en de talloze fietsers in Nederland en België blijven bedienen.”