Anton Nijhuis van partner Juncker: 'Verkiezing brengt sector naar een hoger plan'

Anton Nijhuis van partner Juncker: 'Verkiezing brengt sector naar een hoger plan'

Juncker Bike Parts is ook dit jaar weer partner van de verkiezing van de Tweewielerwinkel van het Jaar. Anton Nijhuis: "Het evenement is bij uitstek een middel waarmee je elkaar als tweewielerzaak kunt inspireren. Als die kennis gedeeld wordt, brengen we de sector vanzelf naar een hoger plan."

Corona zorgde ervoor dat de fietsenbranche een enorme boost kreeg. Mensen hebben nóg meer de voordelen van fietsen ontdekt. Fietsenwinkels leveren een geweldige bijdrage aan dit fietsplezier, waarbij een goede fietsenwinkel zich onderscheidt, doordat ze net dat ene stapje extra zet. Juncker ziet ook in dat extra service van groot belang is en besloot daarom ook dit jaar weer partner te zijn van de verkiezing. “Vorig jaar zagen we dat de verkiezing ondanks de aangepaste finale als gevolg van corona enorm leefde onder de dealers”, vertelt brand marketing manager Anton Nijhuis. “Dealers willen laten zien wat voor service ze extra kunnen bieden als winkel. Juncker ondersteunt dit van harte en herkent zich hierin. Als distributeur willen wij ook net dat stapje extra zetten om de beste service te bieden.”

Verkiezing stimuleert professionalisering

Anton Nijhuis Junker Bike PartsNijhuis volgt de verkiezing al enige jaren op de voet en ziet wel degelijk het belang ervan. “Het evenement is bij uitstek een middel waarmee je elkaar als tweewielerzaak kunt inspireren. Ondernemers hebben veel goede plannen, er zijn duizenden retailers met ieder hun eigen specialiteit en kennis. Als die kennis gedeeld wordt, dan is er veel mogelijk in de sector.” Nijhuis noemt als voorbeeld de professionalisering van werkplaatsen. “Veel zaken hebben die al goed op orde, maar het kan over de breedte nog wat beter. Als je investeert in je werkplaats kweek je ontzettend veel goodwill bij je klanten. Steeds meer retailers zien dat. Als je binnen een paar minuten een e-bike kunt uitlezen of kunt vaststellen waar een storing precies zit, past dat bij jouw professionele uitstraling. Investeren in gereedschap loont dus, maar dat geldt minstens zo voor goed personeel. We komen veel in winkels en kunnen dealers zo gericht en op maat van dienst zijn.”

Deelname verkiezing is uithangbord voor klanten

Ondernemers kunnen zich bij de verkiezing aan elkaar optrekken, ziet Nijhuis. “Het is bovendien een mooi uithangbord voor klanten als jij kunt laten zien dat een professionele, onafhankelijke jury jouw zaak een voorbeeld vindt voor andere collega’s. Dat genereert traffic in jouw verzorgingsgebied.” Juncker zelf wil bij de verkiezing zijn brede en dynamische productenassortiment voor het voetlicht brengen. “We zijn een bekende partij in de markt, maar ons assortiment verandert snel en dat willen we de dealers bij de verkiezing ook laten zien. Het afgelopen jaar hebben we met digitale presentaties en trainingen dealers zo goed mogelijk geïnformeerd over de veranderingen en vernieuwingen bij de merken die we voeren. Hopelijk kunnen we volgend jaar ook weer fysieke technische trainingen organiseren om de kennis van het werkplaatspersoneel up-to-date te houden. Met onze standaard meters helpen we de dealers ook. Dit zijn meters met de best verkopende producten die wij vooraf hebben geselecteerd op basis van verkoopdata.”

Meld je nú aan!

Schrijf je bedrijf nú in op www.tweewielerwinkelvanhetjaar.nl
Let op: je inschrijving moet binnen zijn op maandag 14 juni aanstaande.

Hoofdpartner:

Partner:

Vriend van de Verkiezing:

Ron Haker is etaleur in de tweewielerbranche en beschrijft in zijn blogs op Tweewieler.nl hoe hij tegen de tweewielerbranche aankijkt.

Van de val van Stella en Amslod naar nieuwe kansen | BLOG

Na het faillissement van Stella verschenen er al snel advertenties van dienstverlenende fietsenmakers op Facebook. Deze fietsenmakers willen de getroffen consumenten, voor zover dat mogelijk is, graag mobiel houden en daarmee natuurlijk ook werkplaatsomzet genereren. Nu komt daar ook nog een faillissement van Amslod bij.

Steun de actie van Van Raam voor Stichting Metakids; nu al bijna 10.000 euro binnen

Steun de actie van Van Raam voor Stichting Metakids; nu al bijna...

Van Raam, specialist in aangepaste fietsen, zet zich dit jaar in voor Stichting Metakids tijdens 3FM Serious Request. Op woensdag 18 december fietsten medewerkers van Van Raam vanaf de fabriek in Varsseveld naar het Glazen Huis in Zwolle, een tocht van ruim 80 kilometer. Het streefbedrag was 3.000 euro, maar inmiddels staat de teller al op 9.840 euro.

Oprichters Buck van der Weerd (links) en Jildert Boekema. Medeoprichter Buck van der Weerd: "We waren allebei 19 jaar oud toen we op zoek gingen naar onze drive." (Foto's: Marjolein Ansink)

E-Bike Friesland in Franeker gaat voor tweedehands elektrische fietsen

E-bike Friesland bestaat pas sinds 2019. Het bedrijf werd vanaf nul opgericht door twee jonge ondernemers die vooral kansen zagen bij tweedehands e-bikes. Recent hebben ze hun winkel naar 1.000 vierkante meter uitgebreid. "Als je wat wilt, dan moet je niet achterover hangen, maar actief zijn."

Maarten Akkers geeft als voorzitter BOVAG Fietsbedrijven zijn mening over zaken die spelen in de tweewielerbranche.

Manieren vinden om uitdagingen te tackelen | BLOG

Het jaar loopt op z'n eind en samen met jullie blik ik terug op wat we hebben meegemaakt in de fietsbranche. Het was een periode vol uitdagingen, maar ook kansen. Eén van de grootste thema's dit jaar was de onvoorspelbaarheid in de markt. Supply chain-problemen, lange levertijden, onverwachte vraagpieken en dalen: het heeft er allemaal voor gezorgd dat voorraadbeheer behoorlijk uitdagend was.