Corona zorgde ervoor dat de fietsenbranche een enorme boost kreeg. Mensen hebben nóg meer de voordelen van fietsen ontdekt. Fietsenwinkels leveren een geweldige bijdrage aan dit fietsplezier, waarbij een goede fietsenwinkel zich onderscheidt, doordat ze net dat ene stapje extra zet. Juncker ziet ook in dat extra service van groot belang is en besloot daarom ook dit jaar weer partner te zijn van de verkiezing. “Vorig jaar zagen we dat de verkiezing ondanks de aangepaste finale als gevolg van corona enorm leefde onder de dealers”, vertelt brand marketing manager Anton Nijhuis. “Dealers willen laten zien wat voor service ze extra kunnen bieden als winkel. Juncker ondersteunt dit van harte en herkent zich hierin. Als distributeur willen wij ook net dat stapje extra zetten om de beste service te bieden.”
Verkiezing stimuleert professionalisering
Nijhuis volgt de verkiezing al enige jaren op de voet en ziet wel degelijk het belang ervan. “Het evenement is bij uitstek een middel waarmee je elkaar als tweewielerzaak kunt inspireren. Ondernemers hebben veel goede plannen, er zijn duizenden retailers met ieder hun eigen specialiteit en kennis. Als die kennis gedeeld wordt, dan is er veel mogelijk in de sector.” Nijhuis noemt als voorbeeld de professionalisering van werkplaatsen. “Veel zaken hebben die al goed op orde, maar het kan over de breedte nog wat beter. Als je investeert in je werkplaats kweek je ontzettend veel goodwill bij je klanten. Steeds meer retailers zien dat. Als je binnen een paar minuten een e-bike kunt uitlezen of kunt vaststellen waar een storing precies zit, past dat bij jouw professionele uitstraling. Investeren in gereedschap loont dus, maar dat geldt minstens zo voor goed personeel. We komen veel in winkels en kunnen dealers zo gericht en op maat van dienst zijn.”
Deelname verkiezing is uithangbord voor klanten
Ondernemers kunnen zich bij de verkiezing aan elkaar optrekken, ziet Nijhuis. “Het is bovendien een mooi uithangbord voor klanten als jij kunt laten zien dat een professionele, onafhankelijke jury jouw zaak een voorbeeld vindt voor andere collega’s. Dat genereert traffic in jouw verzorgingsgebied.” Juncker zelf wil bij de verkiezing zijn brede en dynamische productenassortiment voor het voetlicht brengen. “We zijn een bekende partij in de markt, maar ons assortiment verandert snel en dat willen we de dealers bij de verkiezing ook laten zien. Het afgelopen jaar hebben we met digitale presentaties en trainingen dealers zo goed mogelijk geïnformeerd over de veranderingen en vernieuwingen bij de merken die we voeren. Hopelijk kunnen we volgend jaar ook weer fysieke technische trainingen organiseren om de kennis van het werkplaatspersoneel up-to-date te houden. Met onze standaard meters helpen we de dealers ook. Dit zijn meters met de best verkopende producten die wij vooraf hebben geselecteerd op basis van verkoopdata.”
Meld je nú aan!
Schrijf je bedrijf nú in op www.tweewielerwinkelvanhetjaar.nl
Let op: je inschrijving moet binnen zijn op maandag 14 juni aanstaande.