Cortina zet in op zakelijk leasen in België

Cortina zet in op zakelijk leasen in België

Kruitbosch is met Cortina in België gestart met een zakelijke fiet­sleaseregeling in samenwerking met Friesland Lease. Werkgevers en werknemers kunnen daarvoor terecht bij een van de Cortina Lease dealers in België.

Met de fietsleaseregeling kunnen werknemers via hun werkgever een elektrische fiets van Cortina leasen. Met Cortina Zakelijke Lease kan men voor een vast bedrag per maand zorgeloos fietsen, inclusief onderhoud en verzekering.

Fiscaal leasen heel aantrekkelijk in België

In België is zakelijk leasen fiscaal heel aantrekkelijk waardoor veel bedrijven hier enthousiast over zijn. “En dat is voor zowel werkgever als werknemer voordelig, want werknemers die vaker de fiets nemen, zijn minder afwezig”, zo geeft Jan van Beek, Sales Manager België van Kruitbosch aan.


Fiets van de zaak in België vrijgesteld van belasting


Cortina richt zich op ‘commuter’ doelgroep

Bij Cortina Zakelijke Lease zijn onderhoudsbeurten, verzekeringen en garanties inbegrepen in de maandelijkse leaseprijs. Hierdoor komen zowel werkgever als werknemer niet voor vervelende financiële verrassingen te staan. Cortina zet de komende jaren sterk in op de ‘commuter’ doelgroep om het aanbod elektrisch fietsen nog beter af te stemmen op de wensen van deze forenzen.

Geen margeverlies

Het grootste voordeel voor de dealer om te kiezen voor Cortina is dat ze geen margeverlies lijden. Ze kunnen daarnaast ook zelf hun werkplaats uurtarief bepalen bij aanmelding. Op deze manier kunnen de dealers meer focus leggen op het verkopen en onderhouden van e-bikes. Jan van Beek: “Met deze mooie stap willen we onze propositie en dienstverlening voor onze dealers in België verder uitbreiden. Fietsmobiliteit is de toekomst en daar zetten we graag samen op in.”

Keuze voor Friesland Lease

Cortina koos opnieuw voor een samenwerking met Friesland Lease. René De Groot, Product Owner Mobility Solutions bij Kruitbosch, waar het merk Cortina onderdeel van is:“ Voor de Nederlandse markt werken we reeds enige tijd samen met Friesland Lease en die samenwerking bevalt ons. Friesland Lease is een onafhankelijke partij en ook onze dealers zijn tevreden, vandaar onze keuze om dit ook met hen op te zetten voor België.”

Ook in 2025 gaan de loonkosten in de tweewielerbranche weer fors stijgen. Dit is een gevolg van indexering van de loonkosten en vanwege het feit dat meer personeel aangenomen wordt bij veel ondernemingen, en dan vooral in de werkplaats.

H&L Benchmark derde kwartaal 2024: lichte omzetdaling

In het derde kwartaal van 2024 daalde de gemiddelde omzet van de H&L Benchmarkgroep met 1,2% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Tegelijkertijd namen de kosten in dit kwartaal toe met gemiddeld 2,4%. Mede hierdoor nam het resultaat in het derde kwartaal 2024 met 1,0 procentpunt af ten opzichte van vorig jaar, zo blijkt uit de H&L Benchmark.

Mensen die leasen geven als belangrijkste redenen vooral het feit dat ze geen hoge aanschafkosten hoeven te betalen en het feit dat de kosten van onderhoud en reparatie in de leaseprijs zitten.

Fietsen in top 5 van meest geleaste producten

Voor de nieuwste Nationale Keuzestress Monitor van MSI Consultants is het sentiment rondom bezit versus gebruik van producten onderzocht. Van alle mensen die nu een of meer producten least zegt bijna een kwart dat hij of zij een fiets of e-bike least, zo blijkt uit het onderzoek. Daarmee staat de fiets na de private lease-auto op een gedeelde tweede plaats. Met name jongeren tussen 18 en 35 jaar staan open voor lease.

(Foto: Roel Dijkstra Fotografie)

Kansen op doorstart Huyser; acht geïnteresseerden melden zich

Na het faillissement van e-bikefabrikant Huyser is de hoop nu gevestigd op een doorstart. Volgens curator Amos Kroll hebben zich tot dusver acht partijen met interesse gemeld. In afwachting van duidelijkheid over een eventuele doorstart ligt het werk bij Huyser stil.

Haagse bezuinigingen: 'Overheid trekt handen van aanpak fietsdiefstal'

Haagse bezuinigingen: 'Overheid trekt handen van aanpak fietsdiefstal'

Het Centrum voor Criminaliteit en Veiligheidspreventie (CCV) houdt zich vanaf januari niet langer bezig met fietsdiefstal. De organisatie, die volledig wordt gefinancierd door de overheid, maakt die keuze vanwege Haagse bezuinigingen. Stichting Aanpak Fiets- en E-bikediefstal (SAFE) is teleurgesteld en wil juist extra aandacht voor het dossier.