Fietsmarketeer samen met BOVAG in e-mailnieuwsbrieven

Fietsmarketeer samen met BOVAG in e-mailnieuwsbrieven

Fietsmarketeer start een samenwerking met BOVAG. Met de digitale mailings van Fietsmarketeer kunnen fietsenwinkels eenvoudig en tegen lage kosten informatie op maat delen met hun klanten.

Door de samenwerking tussen BOVAG en Fietsmarketeer kunnen ondernemers 14 keer per jaar een kant-en-klare nieuwbrief op maat voor hun klanten krijgen. “Het is veel goedkoper om bestaande klanten te behouden, dan om nieuwe te werven”, legt Jeroen Rietvelt van Fietsmarketeer uit. Hij ziet dat veel ondernemers het belang en nut van e-mailmarketing inzien, maar geen inspiratie hebben of tijd ervoor vrij (kunnen) maken. “Vaak beschikt een fietsenwinkel over een waardevol klantenbestand, maar doet daar niet veel mee. Terwijl webwinkels wel heel actief met e-mailmarketing zijn.”

Relevante informatie scoort

Volgens Jeroen Rietvelt moeten e-mailnieuwsbrieven relevant voor de ontvanger zijn. “Anders komt de verplichte afmeldknop onderaan de nieuwsbrief akelig dichtbij.” De nieuwsbrieven die Fietsmarketeer ontwikkelt bieden fietsinspiratie, producttips en leuke wetenswaardigheden. Items die goed aansluiten bij fietsenwinkels die kwaliteit en service bieden. “Een fietsenwinkel die op prijs wil concurreren moet vooral plaatje-prijs laten zien. Onze nieuwsbrieven geven inspiratie, er valt zoveel over fietsen te vertellen. Daarom is deze dienst ook geschikt voor ondernemers die zijn aangesloten bij een formule.”


Deze blogs over marketing vind je vast ook interessant:


Inhoud afgestemd op de winkel

Fietsmarketeer verzorgde al e-mailnieuwsbrieven voor verschillende fietsenwinkels, maar zocht tegelijkertijd naar eenvoudigere en betaalbare oplossingen. Rietvelt: “Die bieden we nu, waarbij voor ondernemers een nieuwsbrief op maat wordt klaargezet. De inhoud is afgestemd op dealerschappen, assortiment en services, met bovenaan de nieuwsbrief het logo en in de footer onderaan de bedrijfsgegevens.” Een ondernemer kan zelf berichten aanpassen, verwijderen en lokaal of bedrijfsnieuws toevoegen.

Samenwerking met BOVAG

Branchevereniging BOVAG ziet ook de kansen voor ondernemers met deze vorm van marketingondersteuning. Branchemanager Christa Grootveld: “We nemen deel aan deze opzet, omdat we hiermee toegevoegde waarde aan onze leden kunnen bieden. Het is altijd belangrijk om als fietsenwinkel zichtbaar te zijn, zeker in deze tijd. Deze kwalitatieve communicatie sluit prima aan bij de waarden van BOVAG. Consumenten willen graag meer over fietsen weten en zijn daarbij op zoek naar zekerheid. Met een digitale nieuwsbrief blijf je onder de aandacht van je klant.”

OOMT Webinar: de RI&E als investering voor betere werkomstandigheden

OOMT Webinar: de RI&E als investering voor betere werkomstandigheden

Een Risico-Inventarisatie en -Evaluatie (RI&E) brengt de risico's op de werkvloer in kaart. Voor werkgevers en medewerkers biedt dit waardevolle inzichten en voordelen. Volgens Mirjam van der Kooij, adviseur arbeidsomstandigheden voor OOMT is een RI&E niet alleen een wettelijke verplichting, maar vooral een investering in betere arbeidsomstandigheden.

Ron Haker is etaleur in de tweewielerbranche en beschrijft in zijn blogs op Tweewieler.nl hoe hij tegen de tweewielerbranche aankijkt.

Van de val van Stella en Amslod naar nieuwe kansen | BLOG

Na het faillissement van Stella verschenen er al snel advertenties van dienstverlenende fietsenmakers op Facebook. Deze fietsenmakers willen de getroffen consumenten, voor zover dat mogelijk is, graag mobiel houden en daarmee natuurlijk ook werkplaatsomzet genereren. Nu komt daar ook nog een faillissement van Amslod bij.

Steun de actie van Van Raam voor Stichting Metakids; nu al bijna 10.000 euro binnen

Steun de actie van Van Raam voor Stichting Metakids; nu al bijna...

Van Raam, specialist in aangepaste fietsen, zet zich dit jaar in voor Stichting Metakids tijdens 3FM Serious Request. Op woensdag 18 december fietsten medewerkers van Van Raam vanaf de fabriek in Varsseveld naar het Glazen Huis in Zwolle, een tocht van ruim 80 kilometer. Het streefbedrag was 3.000 euro, maar inmiddels staat de teller al op 9.840 euro.

Oprichters Buck van der Weerd (links) en Jildert Boekema. Medeoprichter Buck van der Weerd: "We waren allebei 19 jaar oud toen we op zoek gingen naar onze drive." (Foto's: Marjolein Ansink)

E-Bike Friesland in Franeker gaat voor tweedehands elektrische fietsen

E-bike Friesland bestaat pas sinds 2019. Het bedrijf werd vanaf nul opgericht door twee jonge ondernemers die vooral kansen zagen bij tweedehands e-bikes. Recent hebben ze hun winkel naar 1.000 vierkante meter uitgebreid. "Als je wat wilt, dan moet je niet achterover hangen, maar actief zijn."