E-bikes als een oplossing voor de toekomst?

E-bikes als een oplossing voor de toekomst?

"Bij Moustache Bikes zijn we er vast van overtuigd dat e-bikes een ongelooflijke kans zijn voor de toekomst van het fietsen", begint Clément Bonneau enthousiast. "Wij geloven dat ze een uitstekend alternatief zijn voor de auto. Een hoogwaardige e-bike kan voor geluk zorgen, of het nu in een stadsomgeving is, voor ontspannen ritjes of meer sportieve fietsen."

"Om de auto in de garage te laten... dat waren de eerste woorden toen Moustache werd opgericht." Deze woorden zijn 10 jaar later nog altijd even toepasselijk.

"We dachten niet dat we zo veel auto’s in de garage konden houden dankzij het magische hulpmiddel, e-bikes! Het is een fiets die zorgt voor nieuwe mogelijkheden: e-bikes openen deuren voor nieuwe ervaringen, het ontdekken van nieuwe grenzen, voor nieuwe gebruikers", zegt Bonneau.

"De mogelijkheden die ze bieden zijn bijna grenzeloos. Ons eerste gamma bestond uit 7 modellen. Vandaag bieden we bijna 65 modellen fietsen aan, allemaal ontworpen met zorg, passie en overtuiging! 65 manieren om plezier te beleven! 65 goede redenen om de fiets te nemen en de auto in de garage te laten."

Visie

De Moustache maakt reeds gedurende lange tijd integraal deel uit van de geschiedenis van de fiets. Clément Bonneau: "U moet niet verder kijken dan het beroemde Moustache-stuur. Onze sturen zijn innovatief en worden beschouwd als een moderne uitvoering van onze bekende sturen uit het verleden. Elke Moustache is uniek, herkenbaar en heeft een sterke identiteit, net zoals onze fietsen!"

Moustache is een zekere visie op de e-bike. "Een andere, moderne, innovatieve en hoogwaardige visie. Het is de wil om de nadruk te leggen op de fietser, hem centraal te stellen tijdens ons denk- en ontwikkelingsproces. Het is de wil om fietsen aan te bieden die zowel uniek als aantrekkelijk zijn, door een combinatie van ontwerp, comfort en gebruiksgemak."

Moustache is ook een loopfiets om te leren fietsen. Bonneau gaat verder: Het is de enige fiets zonder elektrische trapondersteuning, maar voor ons is het een van de belangrijkste fietsen in ons gamma: het is de eerste fiets, die fiets die de passie zal doen oplaaien bij de allerjongsten! Het is een gestructureerde verzameling met 14 families om tegemoet te komen aan alle verschillende fietsbehoeften: stadsfiets, hybride fiets, racefiets, mountainbikes en kinderfietsen, zodat iedereen de Moustache kan vinden die het beste bij hem of haar past."

Het artikel gaat verder na de foto.

Kindertijd

Het hoofdkantoor van Moustache is gevestigd in de Vogezen in Frankrijk. "Het thuis van onze kindertijd-herinneringen, van onze families en onze waarden. We zijn er vast van overtuigd dat de kracht van het bedrijf in de eerste plaats wordt gevormd door haar werknemers, en we hebben het onze opgebouwd rond onze complementaire vaardigheden."

Na de oprichting door twee fietsfanaten die gek genoeg waren om aan een dergelijk avontuur te beginnen – Manu (ontwikkeling) en Greg (verkoop) – werken er momenteel bijna 140 mensen aan de ontwikkeling en productie van deze fietsen.

100 procent elektrisch

"Bij Moustache Bikes geloven we al 10 jaar in elektrisch rijden en het is deze overtuiging die ons elke dag motiveert om innovatieve producten te ontwikkelen", vertelt Bonneau enthousiast. "Tot op vandaag hebben wij meer dan 140 rechtstreekse banen gecreëerd. En uiteindelijk zijn we daar het meest trots op. Deze 140 mensen staan elke dag op om de beste fietsen te ontwikkelen en te produceren. Dat is onze bestaansreden en wat al onze teams drijft."

"Ons team probeert voortdurend om meer waarde toe te voegen en meer plaatselijke knowhow te gebruiken voor onze fietsen en werkt onvermoeibaar om ons kwaliteitsproces en onze productiemiddelen te verbeteren. In 2020 werd een nieuwe productielijn voor onze Moustache-wielen in gebruik genomen, om de kwaliteit van onze producten van begin tot einde te beheren, maar vooral om ervoor te zorgen dat we zelf kennis van dit proces kunnen opbouwen."

Dit artikel is gesponsord door Moustache

Ananda lanceert direct-to-dealer Europees Callcenter

Ananda lanceert direct-to-dealer Europees Callcenter

Ananda is een Chinese fabrikant van elektrische aandrijfsystemen. Het bedrijf startte in september met de massaproductie van een nieuwe M5000 middenmotor. In november heeft Ananda een callcenter geopend op het hoofdkantoor in Arnhem.

Tomi Viiala (rechts).

Ahooga verder met voormalig Stromer-ceo Tomi Viiala

Vouwfietsenproducent Ahooga heeft Tomi Viiala benoemd als adviseur van de raad van bestuur. Hij gaat Ahooga ondersteunen bij de uitbreiding van het dealernetwerk en het stimuleren van strategische groei in Europa.

Van Dam: 'De garantiekaart is de oplossing die als beste uit de bus kwam; het haalt de rompslomp weg uit de winkel, en maakt de verkoop net zo eenvoudig als dat van een paar fietstassen.'

Vomax: 'Verlengde garantie net zo makkelijk verkopen als een fietstas'

Veel rijwielhandelaren vinden verlengde garantie voor e-bikes een interessant product om bij een nieuwe e-bike te verkopen. Consumenten willen namelijk voorkomen dat ze na twee jaar al geconfronteerd worden met hoge reparatiekosten. De rijwielhandel profiteert zelf van verlengde garantie omdat de klant nog jaren verplicht moet terugkeren voor regulier onderhoud. Ondanks deze voordelen worden verlengde garanties nog relatief weinig aangeboden. Winkeliers vinden de verkoop ervan vaak lastig of tijdrovend. De nieuwe 'Garantiekaart' geïntroduceerd door Vomax, moet daar verandering in brengen.

Samen met Jorrit Heidbuchel is Tomas Keppens (rechts) de oprichter van Ellio. (Foto's: Ellio)

Ellio brengt innovatieve speed pedelecs naar Nederlandse markt

Ellio is een opvallende nieuwkomer in de e-bikemarkt. Het Belgische bedrijf werd in 2017 opgericht door Tomas Keppens en Jorrit Heidbuchel. Beiden hebben een achtergrond in de auto-industrie. Hun doel was om een innovatieve elektrische fiets te ontwikkelen voor dagelijks gebruik. In 2020 lanceerde Ellio zijn eerste model speed pedelec: de Ellio Original. Sindsdien heeft het merk in België snel aan populariteit gewonnen en inmiddels richten ze zich ook op de Nederlandse markt.