Bert-Jan Luimes (rechts) naast een USVA-ligfiets: “We maken alles op maat”.

'Het draait om details bij bouwen aangepaste fietsen'

Sinds 1999 werkt Bert-Jan Luimes bij USVA Bikes in het Overijsselse Haarle. Tussen de Sallandse heuvels en bossen bouwt hij samen met zijn collega's aangepaste fietsen voor mensen met een handicap. Loopbaancoaching is een vast onderdeel van het personeelsbeleid. "Ook met een arbeidsbeperking is investeren in je loopbaan belangrijk", vindt de fietsconstructeur.

In zijn columns en blogs geeft Eugen Uppelschoten, eigenaar van Bikeshop Amersfoort, zijn visie op de branche. Foto Tweewieler

BLOG Succes

Nu het kalenderjaar weer op z'n eind loopt en de drukte in de winkel sterk is afgenomen, komt er ruimte om terug te blikken en vooruit te kijken. Elk najaar organiseren we hier met het team een speciale bijeenkomst voor. We kijken samen naar wat we hebben gerealiseerd, wat er valt te vieren en waar we nog wat van kunnen leren. Van daaruit bepalen we ook de focus voor het komende seizoen.

Huub Lamers: "Gazelle zorgt voor traffic naar de fietsenwinkel. Het zijn gewoon goede fietsen."

Gazelle gaat meer doen met minder dealers

Gazelle heeft tot aan 2020 een nieuwe dealernetwerkstrategie bepaald. Doel is een kleiner en kwalitatief hoogstaand dealernetwerk.

In het nieuwe kabinetsbeleid wordt te weinig geïnvesteerd in fietsen. Foto Shutterstock, Predrag Sepelj

BLOG Wat biedt het regeringsbeleid voor fietsensector?

Het nieuwe regeringsbeleid geeft prioriteit aan de vorming van nieuwe infrastructuur voor zelfrijdende voertuigen en de daarbij behorende systemen. Want de voorkeur ligt op het milieu en het terugdringen van CO2.

Reina van der Linde is samen met haar man René eigenaar van twee fietsenzaken in Almere. Exclusief voor Tweewieler vertelt ze over haar belevenissen in de tweewielerzaak.

BLOG Gemene woorden van klanten

Kennen jullie dat gevoel van die klant die je op social media een totale uitbrander heeft gegeven, vervolgens een maand later weer poeslief in je winkel staat, vragend om hulp?  Ik vraag mij weleens af hoe collega's daar mee omgaan. En hoe het beste te handelen.  

customer lifetime value, kortweg CLV, is cruciaal om te overleven als retailer. Beeld Call2know

BLOG Customer lifetime value verbeteren

Mark van den Broek van Call2know blogt over retail. Ditmaal over customer lifetime value, kortweg CLV. Weer zo'n hippe term, zult u misschien denken. Maar CLV is cruciaal om te overleven als retailer en Mark legt dit in deze blog duidelijk uit. CLV = Gemiddelde winst per bestelling x gemiddeld aantal inkopen.