Alles over Online koopgedrag

Stromer opent webshop in Nederland

Stromer opent webshop in Nederland

Stromer heeft besloten ook in Nederland een webshop te openen. Na een pilot in de VS gaat het bedrijf dit verder uitrollen in de EU. Met een eigen webshop wil Stromer in samenwerking met het bestaande dealernetwerk de modellen nu ook online aan hun klanten aanbieden.

TOM start door als Foris

TOM start door als Foris

De failliete webshop TOM van Tom ter Riele heeft een doorstart gemaakt. Het bedrijf gaat verder onder de naam Foris.

Doorstart TOM lijkt aanstaande

Doorstart TOM lijkt aanstaande

Na het faillissement van webshop TOM lijkt een doorstart een kwestie van tijd. De koper is een bedrijf actief op het gebied van sportwinkels en sportartikelen. Op vrijdag 19 augustus kregen de medewerkers bericht van de curator dat er op hoofdlijnen al een akkoord is bereikt.

Failliet TOM heeft zestig miljoen euro schuld

Failliet TOM heeft zestig miljoen euro schuld

Het bankroet van webshop TOM heeft flinke gevolgen. De schuld bedraagt ruim 60 miljoen euro. Onbekend is wie zoal schuldeisers zijn. De 240 medewerkers krijgen deze week ontslag. De curator meldt dat er redelijk overweldigende belangstelling voor het failliete bedrijf is.

TOM in Bladel vraagt faillissement aan

TOM in Bladel vraagt faillissement aan

Webshop TOM uit het Brabantse Bladel heeft faillissement aangevraagd bij de rechtbank in Den Bosch. Er zou interesse zijn in een doorstart met de TOM Group.

TOM wil vier maanden extra tijd voor saneringsplan

TOM wil vier maanden extra tijd voor saneringsplan

E-commercebedrijf TOM Group uit Bladel heeft vier maanden extra tijd gevraagd om het bedrijf weer op de rit te krijgen. TOM van eigenaar Tom te Riele kwam begin dit jaar in de financiële problemen. Het bedrijf had met schuldeisers tot 25 juni om afspraken te maken.

Hoe snelle groei TOM Group bijna onderuit haalde

Hoe snelle groei TOM Group bijna onderuit haalde

Het snelgroeiende en in de fietsenbranche actieve e-commercebedrijf TOM Group moest een groot deel van zijn personeel ontslaan om niet ten onder te gaan. Hoe kan het dat een bedrijf financieel in problemen komt in tijden van groei? Volgens logistiek expert Roland Slegers legde TOM te veel voorraden aan en was er daardoor te weinig geld om de huren en het personeel te betalen.

Vijf trends die het winkelen compleet hebben veranderd

Vijf trends die het winkelen compleet hebben veranderd

Uit een groot koopstromenonderzoek in Nederland (KSO21) blijkt dat 'winkelen' in vijf jaar tijd een compleet andere gedaante heeft gekregen. Het onderzoek, gebaseerd op ruim 180.000 enquêtes, levert vijf belangrijke inzichten op.

Gebruiker Wilmar kan aanvraag proefrit ontvangen via Kieskeurig.nl

Gebruiker Wilmar kan aanvraag proefrit ontvangen via Kieskeurig.nl

Consumenten die online op zoek zijn naar een e-bike, kunnen - dankzij een nieuwe koppeling met kassasysteem Wilmar - op Kieskeurig.nl direct zien in welke winkel de gewenste fiets nog voorradig is.

“De klant weet altijd precies wat we op voorraad hebben.”

Kees de Mooij: 'Online verkoop kost mij geen tijd meer'

Al 55 jaar weten fietsers heel goed de winkel van het familiebedrijf van Kees de Mooij en Moniek Snepvangers te vinden. En dankzij viaBOVAG.nl verloopt nu ook de online verkoop van nieuwe en tweedehands fietsen gesmeerd. Het kost Kees tijd noch moeite, en dat is fijn met een goedlopende winkel. "Een bakfiets van vijfduizend euro verkocht ik laatst online, zonder daarvoor iets te hoeven doen."